۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۶۶۰۲
حجت‌الاسلام نقویان:

خانواده انرژی هسته‌ای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ دشمن اگر بتواند خانواده را از ما بگیرد در واقع همه چیز ما اعم از صدا و سیما، مجلس، مغزها، نوامیس، پاکی، پاکدامنی، نجابت و مانند آن را از ما را گرفته است، خانواده در واقع انرژی هسته‌ا‌ی جامعه است.
حجت الاسلام نقويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام ناصر نقویان در جمع نمازگزاران سومین حرم اهل بیت(ع) گفت: خداوند بهترین انسان‌های خاکی را با عنوان اهل‌البیت یاد کرده است، این عبارت، عبارت ساده‌ای است اما بیانگر اهمیت خانه و خانواده است.

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری قریب 20 سال است که به عناوین مختلف در رابطه با خانواده هشدار می‌دهند و آنها را با واژه‌های تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتو فرهنگی آشنا می‌کنند که سیر و مرکز تمام این‌ها خانواده است.

این پژوهشگر دینی ابراز کرد: دشمن اگر بتواند خانواده را از ما بگیرد در واقع همه چیز ما اعم از صدا و سیما، مجلس، مغزها، نوامیس، پاکی، پاکدامنی، نجابت و مانند آن را از ما را گرفته است یعنی در واقع خانواده انرژی هسته‌ای جامعه است و به همین دلیل نیز اهل بیت(ع) بر روی اصالت خانوادگی تأکید داشتند.

وی با اشاره به واقعه روز مباهله گفت: به دلیل اهمیت اصالت خانواده است که پیامبر(ص) نیز در روز مباهله به همراه خانواده خود به مصاف مسیحیان نجران می‌رود.

حجت‌الاسلام نقویان بیان داشت: در روز مباهله مسیحیان نجران به پیامبر(ص) گفتند که در فلان منطقه مباهله کرده و همدیگر را نفرین می‌کنیم و هر کسی که دروغ می‌گوید خداوند او را نفرین کند اما این مسیحیان با دیدن خانواده پیامبر(ص) متوجه حقانیت آنها شدند و ترسیدند و در نتیجه مباهله اجرا نشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اگر مباهله برگزار می‌شد آیا پیامبر(ص) نفرین می‌کرد؟ پیامبری که در جنگ‌های مختلف علی‌رغم اینکه مصیبت‌ها و رنج‌های فراوانی تحمل کرد اما هیچگاه نفرین نکرد و به جای آن دعا بر هدایت مردم کرد.

وی تأکید کرد: امروز هیچ چاره‌ای به جز اخلاق در رسانه‌ها و اجتماع خود نداریم تا دیگران را جذب کنیم، زیرا مباحث اعتقادی افرادی بسیاری بدان‌ها واقف هستند به عنوان مثال همگان خداوند را قبول دارند و یا تمام شیعیان به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند اما آن چیزی که موجب آزار و ناراحتی است گم شدن اخلاق در جامعه است که اخلاق نیز در خانواده به وسیله برخورد صحیح والدین درست می‌شود./919/پ203/ن

ارسال نظرات