۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۲۶۹۶۳
راوی کتاب نورالدین پسر ایران:

ایمان به ولایت، غیرت و شجاعت سه ویژگی رزمندگان اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ راوی کتاب نورالدین پسر ایران گفت: رزمندگان اسلام حاضر بودند بدن هایشان در زیر آتش دشمن تکه تکه شود اما یک بار ناراحتی امام راحل را نبینند.
نورالدين عافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، نورالدین عافی رزمنده 75 درصدی دوران دفاع مقدس و راوی کتاب نورالدین پسر ایران سه شنبه شب در ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در مسجد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان ‹‹ستارگان خاک›› گفت: خیلی ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای انقلاب مبارزه و زجرها و شکنجه ها کشیدند و دوست داشتند پیروزی انقلاب اسلامی را ببیند.

 

وی با اشاره به این که نوشتن راوی کتاب ‹‹نورالدین پسر ایران›› بعد از جنگ تحمیلی و از سال 73  شروع و بعد از 17 سال در سال 90 چاپ و منتشر شد گفت: یکی از مهم ترین دلایل طولانی شدن این کتاب برای این بود که برخی دوستان رزمنده حاضر نبودند خاطرات دوران دفاع مقدس را بازگو کنند اما به مرور زمان احساس کردند خاطرات آنها باید بازگو شود.

 

عافی با اشاره به این که بعد از جنگ هیچ کدام از رزمندگان اسلام حاضر به بازگو کردن خاطرات دوران دفاع مقدس نبودند گفت: بعد از سال ها کار به جایی رسید که متوجه شدیم  این وظیفه ما است که برخی مسائل را بازگوکنیم.   

 

وی افزود: بعد از چاپ کتاب نورالدین پسر ایران به استان های مختلف کشور مسافرت داشتم خیلی از افراد مطالبی را که در این کتاب مطالعه کردند بودند باورشان نشده بود و به من می گفتند آیا خاطراتی را که در باره جنگ و رزمندگان اسلام در این کتاب نوشته ای واقعیت دارد.

 

به گفته وی عدم باور رشادت ها و ایثارگری و جانبازی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق بر علیه بیانگر مظلومیت ما در این جنگ 8 ساله است.

 

راوی کتاب نورالدین پسر ایران یاد آورشد: بعد از چاپ کتاب، خاموشی رییس وقت سازمان تبلیغات اسلامی کتاب را به رهبر معظم انقلاب داده بود و ایشان مرا خواست و بعد از نماز جماعت معظم له مرا صدا کرد و گفت سلام ای پسر ایرانی تو شکایت کردی و قلب مرا شادکردی.

 

این جانبار 75 درصدی جنگ تحمیلی در ادامه ایمان به ولایت، غیرت و شجاعت را سه ویژگی بارز رزمندگان در برابر دشمن اعلام کرد و گفت: جبهه دانشگاهی بود که هر کس می آمد ماندنی می شد چرا که ایمان و اعتقاد به ولایت داشتند و با غیرت و شجاعت در برابر دشمن می جنگیدند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس که 80 ماه از 96 ماه جنگ 8 ساله را در جبهه های نبرد حق بر علیه باطل حضور داشته است می گوید 16 ساله بودم که وارد جبهه ها شدم 24 ساله بودم که جنگ به پایان رسید و حسرت شهادت به دلم باقی ماند و افسوس خوردم بعد از این همه ترکش و گلوله که به بدنم فرو رفت چرا شهادت نصیب من نشد.

 

راوی کتاب نورالدین پسر ایران  یاد آوردشد: بعد از پایان جنگ  وقتی وارد شهرها می شدم احساس می کردم از بهشت به جهنم وارد می شوم.

 

لازم به توضیح است ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان ‹‹ ستارگان خاک ›› به مدت دوشب توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مسجد بقیه الله و در کنار قبور مطهر سه شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات