۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۲۳۸
همزمان با ماه محرم؛

برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان دینی در امامزادگان آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل از برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان دینی در امام زادگان شهرستان آمل همزمان با ماه محرم خبرداد.
امام زاده ابراهيم آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: برنامه های مذهبی و فرهنگی همزمان با ایام محرم در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغان دینی در امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) و امامزاده قاسم(ع) چاکسر آمل، بیان داشت: این خیمه ها شامل غرفه هایی چون جوانان و گفتمان دینی، نمایشگاه محصولات فرهنگی، غنچه های ولایت، همه واقف باشیم و پاسخ به مسائل شرعی خواهد بود.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که مراسم سوگواری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان با برگزاری مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود، تصریح کرد: سیاه پوشان امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، استقبال از دسته های عزاداری، برگزاری محفل شام غریبان حسینی، برگزاری نمازجماعت ظهر عاشورا و سلسله نشست های تبیین اهداف و قیام امام حسین(ع) از جمله برنامه هایی است که در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان آمل اجرایی خواهد شد.

 

حجت الاسلام علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماه محرم فرصتی ارزنده بوده که باید به بهترین ‏نحو ممکن از آن استفاده شود، گفت: ابعاد والای عزاداری امام حسین(ع) باید بعد از این ایام نیز در زندگی فردی و اجتماعی ما وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل ادامه داد: برنامه های ماه محرم باید به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است برگزار شود تا امری ارزنده به منظور ارتقای معرفت دینی مردم باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) به عنوان یکی از ماندگارترین و تأثیرگذار ترین حوادث تاریخ دین مبین اسلام است، گفت: رویدادها و نهضت های گوناگونی در تاریخ به وقوع پیوسته است، اما با گذشت زمان به فراموشی سپرده شدند.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که توسل به فرهنگ عاشورایی کلید نجات بخش زندگی انسان است، خاطرنشان کرد: ما باید مراقب باشیم تا برنامه ها و اعمال ما در مسیر حقیقت باشد./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات