۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۷۳۷۲

مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی با حضور گسترده اقشار مردم و روحانیت در آمل برگزار شد.
مرحوم آيت الله مهدوي کني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی، امروز با حضور علما و روحانیان، مدیران و مردم شهر هزارسنگر آمل در این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در این مراسم با بیان این که علم نور و چراغی است که اگر روشن شود خاموش شدنی نیست، گفت: نور علم، ایمان، تقوا، امامت و نبوت هیچ گاه خاموش نخواهد شد.

 

امام جمعه آمل افزود: علم جزو مادیات و اجسام نبوده و براساس آیات و روایات علم مجرد است و هیچ وقت نباید علم را در ماده پیدا کنیم که فهم برای روح است.

 

وی با بیان این که علم در جان ما قرار دارد، تصریح کرد: خداوند منان هر روحی را که مستعد ببیند علم را در آن قرار می دهد که علم از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که بدن آیت الله مهدوی کنی(ره) در خاک قرار گرفته و روح را نمی توان در خاک قرار داد، خاطرنشان کرد: علم، اخلاص و تقوا از ویژگی های گرانقدری بود که آیت الله مهدوی کنی(ره) در وجود خود آن ها را داشته است که ویژگی ها مقداری از باطن این عالم گرانقدر بود.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ولایت محوری در آیت الله مهدوی کنی(ره) وجود داشت، گفت: این عالم برجسته همواره در مسیر ولایت و تحقق اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آیت الله مهدوی کنی(ره) شخصیت مستقلی داشتند، بیان داشت: عده ای مانند موج این طرف و آن طرف می روند، اما این عالم گرانقدر در تند باد حوادث هم ثابت و استوار مانده است.

 

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی(ره) پاک زیست و پاک از دنیا رفته که از پروردگار متعال می خواهیم این عالم گرانقدر پاک هم محشور شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی(ره)، بیان داشت: این حضور گسترده و عظیم به سبب صداقت و پاکی این شصخیت برجسته و بزرگ بوده است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسانی که برای تقرب به خداوند منان کار می کند ماندگار می شود، تصریح کرد: این عالم بزرگ اخلاص و تقوا را سرلوحه امور خود قرار داد که سبب شد تا ماندگار شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی(ره) حق و مزه دین را چشیده است و عالمان و شهدا نمردند بلکه شاهد و ناظر اعمال ما هستند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات