۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۷۷۵۰

تأکید آیت الله طبرسی بر پرهیز از اقدامات غیر اصولی و منحرف کننده در عزاداری ها

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که باید از هر گونه اقدام غیر اصولی که موجب انحراف در مسیر مراسم عزاداری حسینی می شود به شدت پرهیز کرد، گفت: تقویت بصیرت و معرفت بخشی رویکرد اصلی مراسم عزای حسینی باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در جمع کارکنان فرمانداری مرکز استان  از ماه محرم به عنوان ماه غم و اندوه یاد کرد و با بیان این که باید همه اعمال و رفتار جامعه اسلامی حسینی شود، افزود: امام حسین(ع) الگوی همه انسان‌های آزاده دنیا محسوب می شود.

 

امام جمعه ساری، امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام حسینی یاد کرد و افزود: سید و سالار شهیدان با هدف زنده نگه داشتن دین رسول خدا قیام کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در عزاداری ها به دنبال کسب معرفت حسینی باشند و از توجه به ظواهر دوری کنند.

 

آیت الله طبرسی، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است، بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه، به گونه ای تأثیر‌گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره‌گیری مناسب از آن شود.

 

آیت الله طبرسی، حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین هر روز تقویت می شود.

 

وی با اشاره به این که در تاریخ بشر، حوادث تلخ بسیاری رخ داده که به لحاظ کمیت و کیفیت از ابعاد و سطوح مختلفی برخوردار بوده و به طور طبیعی آثار و نتایج متفاوتی نیز در عرصه حیات انسانی در پی داشته اند، افزود: یکی از حوادث مهم که تاثیر عمیقی بر جامعه شیعی داشته، حادثه عظیم کربلا است و گذشت ایام، تاثیر عمیقی بر فراموشی حوادث دارد که باید برای حفظ و تبیین صحیح آنها همت گماشت.

 

آیت الله طبرسی همچنین به نقش وعاظ و خطبا در تبیین صحیح پیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: مبلغان باید با مطالعه به گونه تأثیر‌گذار و گویا پیام نهضت حسینی را برای اقشار مختلف مردم بیان کنند تا سبب بهره‌گیری مناسب از آن شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری امام حسین(ع) باید با معرفت بخشی همراه باشد، تصریح کرد: امروز تقویت بصیرت عاشورایی نیاز جامعه اسلامی است.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﮐﺎرھﺎی ﻏﯿﺮ اﺻﻮﻟﯽ ﻣﺴﯿﺮ ﻋﺰاداری ھﺎ را ﻣﻨﺤﺮف ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺑﺎﯾﺪ از اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﻣﻮر ﺑﻪ ﺷﺪت ﭘﺮھﯿﺰ ﮐﺮد و ﻋﺰاداری ھﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﺳﺒﮏ ﺳﻨﺘﯽ ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪ.

 

امام جمعه ساری ﺑﺎ اﺑﺮاز ﻧﮕﺮاﻧﯽ از ﺗﺮوﯾﺞ ﺑﺮﺧﯽ ﺧﺮاﻓﻪ و ﺑﺪﻋﺖ ھﺎ در ھﯿﺄت ھﺎی ﻣﺬھﺒﯽ، ﺗﺄﮐﯿﺪ ﮐﺮد: ھﯿﺄت ھﺎی ﻋﺰاداری و ﻣﺪاﺣﺎن اھﻞ ﺑﯿﺖ(ع) ﺑﺎﯾﺪ در ﻋﺰاداری ھﺎی ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺷﺄن ﺳﺎﻻر ﺷﮫﯿﺪان و اﺋﻤﻪ ﻣﻌﺼﻮﻣﯿﻦ(ع) را رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ دﺷﻤﻨﺎن اﺳﻼم در ﺗﻼش ھﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﺧﯽ ﺧﺮاﻓﻪ و ﺑﺪﻋﺖ ھﺎ را در ﻋﺰادری ھﺎی ﻣﺎ وارد ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎ از ﺳﻮی ﻧﮫﺎدھﺎی ﻣﺘﻮﻟﯽ ﺑﺎﯾﺪ دﻗﯿﻖ ﺗﺮ و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﻮد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات