۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۲۷۹۳۶
8 آبان ماه؛

مراسم سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت عالم ربانی و مجاهد نستوه آیت الله قاضی طباطبایی هشتم آبان در مسجد مقبره بازار کفاشان تبریز برگزار می شود.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های انقلابی و مناسبتی آبان ماه اظهار داشت: دهم آبان ماه سالروز شهادت نخستین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، ویژه برنامه خاصی برگزار خواهد شد.

 


وی خاطرنشان کرد: آیین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت این عالم ربانی و مجاهد نستوه دوران انقلاب پنج شنبه هشتم آبان ماه جاری از ساعت 10 الی 12 در مسجد مقبره واقع در بازار کفاشان تبریز و در جوار مضجع شریف خاندان قاضی طباطبایی برگزار می شود.

 


حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: همزمان با این مراسم، آیین یادبود آیت الله مهدوی کنی نیز در همان مسجد و به صورت همزمان برگزار می شود و سیدصدرالدین شریعتی یکی از استادان دانشگاه سخنران این مراسم خواهد بود، انتظار داریم عموم مردم با حضور گسترده و باشکوه در مراسم بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق ببندند.

 


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تقارن یوم الله 13 آبان با عاشورای حسینی بسیار معنی دار است، اظهار داشت: این دو حادثه تاریخی وجه مشترک بسیاری با هم دارند که شناخت این وجوه می تواند ما را در ادامه مسیر انقلاب یاری کند.

 


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: آنجا که اساس و پایه انقلاب اسلامی و قیام تاریخی ملت ایران علیه طاغوت زمان، اسلام و ادامه نهضت حسینی بود، تقارن این روز مهم در تاریخ انقلاب با عاشورای حسینی از اهمیت بسیار وسیعی برخوردار است.

 


حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که تقارن این دو مناسبت موجب شده تا ویژه برنامه های خاصی برای 13 آبان امسال تدارک دیده شود، گفت: برنامه های این روز به گونه ای تنظیم شده تا هیچ خللی به آیین های عزاداری امام حسین (ع) وارد نشده و در عین حال به 13 آبان نیز پرداخته شود.

 


وی با تأکید بر این‌که آیین های یوم الله 13 آبان نباید عاشورای حسینی را تحت تأثیر قرار دهد، افزود: قیام ملت ایران علیه طاغوت زمان، الهی بودن رهبران، تلاش برای احیای ارزش های دینی و فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه از جمله وجوه اشتراک نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی بوده است.

 


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: سخنرانی خاصی برای مراسم13 آبان تبریز پیش بینی نشده است، اما پس از اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله محسن مجتهدشبستری سخنرانی کوتاهی خواهد داشت./935/پ202/ب4

ارسال نظرات