۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۲۸۰۴۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ائمه جمعه در برابر مسائل انحرافی سکوت نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که ائمه جمعه در برابر مسائل انحرافی سکوت نکنند، گفت: ائمه جمعه در خط مقدم نگهبانی و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه پنجم آبان ماه و همزمان با سومین شب ماه محرم در نشست ماهانه ائمه جمعه این استان، با تسلیت دهه نخست محرم و ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله و همچنین ارتحال آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی باید الگوی همه اقشار و طبقات گوناگون مردم قرار گیرد؛ چرا که ایشان از همه جهات یک مرد جامع و کاملی بود و زندگی اش می تواند سراسر درس و معرفت باشد.
 
امام جمعه شهرکرد، هدف از تشکیل چنین جلساتی را جمع کردن افکار و سیاست ها برشمرد و افزود: این نشست ها و جلسات که هر ماه و به صورت مرتب شکل می گیرد، برای یکسان کردن موضع گیری ها است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از ائمه جمعه به عنوان سربازان اصلی نظام یاد کرد و گفت: ائمه جمعه در خط مقدم نگهبانی و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند و کمتر نهادی را می توان پیدا کرد که به این شکل نقش خودش را ایفاء کرده باشد.
 
این مقام مسؤول با اشاره به کمبود امکانات، یکی از ویژگی های خط مقدم را اضطراب و کمبودها عنوان و تصریح کرد: کمبود امکانات لازمه خط مقدم است و یکی از وظایف ما بالا بردن ظرفیت و سعه صدر خود در این باره است.
 
وی یکی دیگر از موارد در این رابطه را سیاست نظام دانست و یادآور شد: یکی از سیاست هایی که در زمان امام راحل و امروز از سوی رهبر معظم انقلاب وجود دارد، سیاست وابسته نکردن ائمه جمعه به دولت‎مردان است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از سیاست های موجود در زمان حاضر، سیاست استقلال بخشی به ائمه جمعه است و این که ائمه جمعه و روحانیان مستقل باشند و خودشان را به هر شکل که می توانند در میان مردم به خود کفایی برسانند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: البته خود کفایی مختصات خودش را دارد و یکی از این مختصات عزیز بودن و این که در انواع برنامه هایی که وجود دارد حضور نیابند و به افرادی که می خواهند از این موقعیت استفاده بکنند میدان داده نشود.
 
ائمه جمعه در برابر مسائل انحرافی سکوت نکنند
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری به برخی کمک ها از سوی افراد و نهادهای خاص اشاره کرد و گفت: بکوشیم در دام این افراد گرفتار نشویم و نسبت به این مسأله حساس باشیم و اگر کمکی صورت گرفت، این کمک کردن سبب نشود چشمان خود را بر مسائل ببندیم و در برابر مسائل انحرافی در نظام سکوت کنیم.
 
این مقام مسؤول به برخی انحرافات در زمان حاضر اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی از فعالیت های فرهنگی انحرافات بسیاری صورت گرفته است، به گونه ای که منکر به تدریج رنگ و زشتی خودش را از دست داده و رنگ معروف به خودش می گیرد و سبب کم رنگ شدن معروف در جامعه می شود.
 
وی خطاب به کسانی که با هیاهو سازی و با بزرگ کردن انتقاداتی که به آن ها می شود، در فکر ایجاد التهاب در جامعه هستند، گفت: پاسخگویی به انتقادات غیر از هیاهو ایجاد کردن است و این افراد به جای این که به هیاهو و هو کردن مخالفان بپردازند، به انتقادات درست و منطقی پاسخ دهند تا فضای باز حاکم باشد و افراد بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر به بیان دیدگاه های خود بپردازند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان، این موضوع گیری را نوعی خطر دانست و گفت: یکی از رسالت های بزرگ ما داشتن جبهه ای قوی و منسجم و ایستادگی در برابر این خطرات است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات