۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۲۸۰۹۶
امام جمعه بابلسر:

اصلاح امت اسلامی و ریشه کن کردن فساد هدف نهضت حسینی بود

خبرگزاری رسا امام جمعه بابلسر با بیان این که حرکت امام حسین(ع) حرکتی برای اصلاح امت اسلامی و ریشه کن کردن فساد بود، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود خواست تا مخالفت خود را با ظلم و فساد به صورت علنی مطرح کند و هیچ گاه سخنی از مذاکره و تعامل با دشمن به میان نیاورد.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان، امام جمعه بابلسر امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان، ماه محرم را ماه درس آموزی و دفاع همه جانبه از دین بیان کرد و گفت: باید در مراسم عزاداری امام حسین(ع) به دقت مراقب بود تا انحرافی در این مسیر صورت نگیرد.

 

وی ادامه داد: سینه زنی و عزاداری برای سید الشهدا عبادت است زیرا در این مراسم با امام حسین(ع) پیمان می بندیم که ما نیز جان و مال و اهل بیت(ع) خود را در راه دین فدا کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نباید هدف اصلی را در عزاداری گم کرد، خاطرنشان کرد: بر خلاف تصور برخی ها که خود عزاداری را هدف می دانند، عزاداری برای سید الشهدا هدف نیست و اشتباه در این خصوص  آغاز انحراف را به دنبال دارد.

 

وی افزود: اختلاف نباید در بین عزاداران و نیز هیأت های عزاداری رخ بدهد زیرا عزاداری و سیاه پوش شدن جامعه شیعی موجب وحدت است و هر کاری که موجب اختلاف می شود مذموم شمرده می شود.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که دشمنان همیشه درصدد خنثی کردن نهضت حسینی و اثرات آن هستند، گفت: دشمنان با همه وجود تلاش‌شان را برای انحراف مسیر اصلی عزاداری کار گرفته‌اند و به همین دلیل بدعت های به وجود آمده از ان مسأله ناشی می شود.

 

وی با اشاره به این که دشمن سال‌ها به دنبال براندازی عزاداری‌ سید الشهدا است و خرافات را در مراسم ترویج داده است، خاطرنشان کرد: باید هوشیار باشیم تا مانع از ورود بدعت و خرافه در عزای حسینی شویم.

 

امام جمعه بابلسر، عزم جدی متولیان فرهنگی را در سال فرهنگ برای زدودن انحراف در عزاداری خواستار شد و گفت: اگر کسی از علما در مورد انحراف در عزاداری‌ها و مسائل فرهنگی تذکر دهند موجی از اعتراضات علیه این انتقاد شروع می شود اما در زمینه های دیگر نظرات کارشناسی را فصل الخطاب بیان می کنند.

 

وی با بیان این که حرکت امام حسین(ع) حرکتی برای اصلاح امت اسلامی و ریشه کن کردن فساد بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود خواست تا مخالفت خود را با ظلم و فساد به صورت علنی مطرح کند و هیچ گاه سخنی از مذاکره و تعامل با دشمن به میان نیاورد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی سخنان که قیام امام حسین(ع) را برای  توجیه رفتارهای خودشان تفسیر می کنند، خاطرنشان کرد: برخی مذاکرات هسته ای را با قیام امام حسین(ع) مقایسه می‌کنند که این اشتباهی بزرگ است زیرا در اندیشه حسینی مقابل دشمن منحرف که آشکارا به مقابله با دین بر می خیزد باید قیام کرد.

 

وی افزود: نهضت امام حسین(ع) در تاریخ مورد هجمه های گسترده دشمن واقع شده و چون همواره سعی کرده با ترفندهای مختلف مانع از جهانی شدن فرهنگ حسینی شود.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که برخی افراد با تصمیمات و اندیشه های نادرست به دشمن کمک می‌کنند، گفت: نباید فشارهای دشمن ما را وادار به تسلیم کند و شرافت و آزادگی خود را در این مسیر قربانی کنیم.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را فریاد بلند امام حسین(ع) در تاریخ عنوان و تصریح کرد: در وصیت‌نامه امام حسین(ع) آمده است؛ قیام کردم تا با امر به معروف و نهی از منکر مسیر منحرف را به جاده اصلی برگردانم و این نشان می‌دهد امام حسین(ع) قصد معامله و مذاکره با کسی را نداشته است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات