۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۲۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی حسینی مهم ترین راهبرد تا رسیدن به عصر ظهور است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام حسین (ع) با قیام خود مردم را متوجه یک روش ویژه برای مدیریت زندگی فردی و اجتماعی کرد، گفت: مدل مدیریتی که امام حسین (ع) به مسلمانان عرضه کردند سبک زندگی حسینی بود که تا عصر ظهور مهم ترین راهبرد برای حرکت در مسیر بندگی خداوند است.
پرچم امام حسين عليه‌السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام علی ثمری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در برنامه تلویزیونی یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که دنیاپرستی، خویشتن خواهی و تعصبات قومی سبب گمراهی و به بیراهه رفتن انسان های زمان امام حسین(ع) شد، گفت: امام حسین (ع) در کربلا برای جنگ نیامده بودند زیرا انسان در هنگام جنگ سعی می کند عزیزان و وابستگان خود را از خطر مرگ برهاند در حالی که امام حسین (ع) با همراه داشتند خانواده خود بزرگ‌ترین پیام را به انسان ها در زمینه خدا پرستی و دین گرایی ارائه کردند و به انسان ها نشان دادند که هیچ چیز به اندازه دین در دنیا ارزش ندارد.

 

وی افزود: امام حسین (ع) در عصر عاشورا درس آزادگی به مردم دادند و در عصر عاشورا وعده الهی درباره ارث دادن زمین به مستضعفان و صالحان محقق شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مهم ترین شالوده مکتب حسینی سبک زندگی حسینی است، ادامه داد: عاشورا یک سبک زندگی دینی است که مهم‌ترین راهبرد را تا عصر ظهور به انسان برای مدیریت خود و اجتماع ارائه می دهد و اگر تاریخ را بررسی کنید می بیند مدیریت دوران دفاع مقدس، مدیریت انقلاب اسلامی و دوران پس از آن برگرفته از نهضت عاشورا بوده و بسیار در بقا و ادامه حیات مسلمانان مؤثر بوده است.

 

حجت الاسلام ثمری با بیان این که خداوند برای امام حسین (ع) ارزش و احترام زیادی قائل است، افزود: گریه بر امام حسین (ع) گناه را می سوزاند و سبب تعالی معنوی انسان می شود.

 

وی افزود: بصیرت مهم‌ترین عنصر در سبک زندگی حسینی است و کسی که می خواهد مانند امام حسین (ع) باشد باید از بصیرت امام حسین(ع) الگوبرداری کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بی بصیرتی کوفیان و دنیا پرستیشان سبب شد که دچار گمراهی شوند، ادامه داد: اگر بعدها ریشه های قیام را در کوفه بررسی کنید متوجه می شوید وقتی مردم به اشتباه خود پی بردند سر به قیام برداشتند و بسیاری از قیام ها از جمله قیام توابین از کوفه شروع شد.

 

حجت الاسلام ثمری با اشاره به این که خون امام حسین(ع) و مکتب ایشان قابلیت انسان پروری و تمدن سازی دارد و بسیاری از انسان ها را به دنبال خود می کشد، گفت: هنوز عده زیادی هستند که در هر محرم به دنبال خیمه امام حسین (ع) حرکت می کنند و خون امام حسین (ع) آنها را در مسیر بندگی خداوند هدایت می‌کند و این همان ویژگی برتر مکتب و سبک زندگی حسینی است.

 

وی با بیان این که محبت به امام حسین(ع) و اهل بیت همان حکمتی است که خداوند در قرآن کریم از آن یاد می کند و می فرماید این حمکت انسان ها را تا روز قیامت به مقصد نزدیک کرده و به لقاء الله می رساند، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع)، نذر کردن برای ایشان، اطعام نیازمندان و مردم و اشک ریختن برای ایشان بهشت و رسیدن به لقاء الله را برای انسان تضمین می کند.

 

ااین ستاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اهل بیت(ع) حکمت هستند و هرکس می‌خواهد صراط مستقیم را بشناسد، در آن حرکت کند و در آن باقی بماند باید به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) متصل شود./968/پ202/ی

ارسال نظرات