۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۲۸۵۳۲
کارشناس پدافند غیر عامل:

حوزه علمیه با تقویت باور دینی جوانان به پدافند غیرعامل دست می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس پدافند غیر عامل، در تبیین جایگاه حوزه علمیه در عرصه پدافند غیر عامل و تهدیدات فرهنگی دشمن گفت: هدف اساسی جنگ نرم، تغییر عقیده، باور و رفتار و در آخرین مرحله تغییر ساختار حکومت اسلامی است؛ بنابر این حوزه علمیه با جوابگویی به موقع و اساسی به شبهاتی که بر باورها و عقاید ایجاد می شود می تواند جنگ نرم را در نطفه خفه کند.
طلاب و جوانان
رامین أمرایی، کارشناس پدافند غیر عامل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبیین جایگاه حوزه علمیه در عرصه پدافند غیر عامل و تهدیدات فرهنگی دشمن گفت: با توجه به تعریفی که در حوزه سیاست های کلی نظام از پدافند غیر عامل ارائه شده است «مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، استمرار فعالیت های ضروری و ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل حمله خصمانه یا تهدیدات دشمن را می گویند» هر تهدیدی که انسان، فرهنگ، امور اقتصادی، نظامی و غیره را با چالش و تهدید روبه‌رو کند کار پدافند غیر عامل شروع می شود.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به جنگ نرمی که امروزه موجود است پدافند غیرعامل در عرصه فرهنگی نقش بسزایی دارد و طبق گفته اندیشمندان غربی در جنگ نرم حریف را از روی میل و رغبت به آن کاری که آنها می خواهند وادار می کنند و از طریق اقناع طرف مقابل به اهداف خود می رسند. کشور مورد حمله با استفاده از پدافند غیرعامل به مقابله با این هجمه ها می پردازد.
 
این کارشناس پدافند غیر عامل، هدف اساسی جنگ نرم  را تغییر عقیده، باور و رفتار و در آخرین مرحله تغییر ساختار حکومت اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمنان در وهله اول به تغییر فکر و عقیده پرداخته و  علامت سوالی بر هر یک از اعتقادات ایجاد کرده و اگر برای این سوالات جوابی داده نشود برای این گونه افراد برنامه ریزی شده و  در گام دوم به تغییر رفتار فرد منجر می شود و در گام سوم ساختار جامعه از طریق این افراد موجب خدشه واقع شده و بروز پیدا می کند. دشمن  به این روش در کشورهای مختلف توانست حکومت های دست نشانده خود را  بر سر کار بیاورد.
 
وی به نقش مهم حوزه های علمیه در مقابله با جنگ نرم به خصوص در مرحله تغییر باورها و عقاید اشاره کرد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه می تواند در جوابگویی به شبهاتی که بر باورها و عقاید ایجاد می شود نقش کلیدی را داشته باشد.
 
امرایی تأکید کرد: بزرگ ترین رسالت و خدمت روحانیت پاسخ گویی به سوالات شرعی مردم است و اگر جنگ نرم را در مرحله اول آن، که تغییر باورها است متوقف کنیم می توانیم از مشکلات دیگر پیشگیری کنیم./921/ت302/س
ارسال نظرات