۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۸۵۸۰
استاندار اصفهان:

دولت در مبارزه با زمین خواری جدی است

خبرگزاری رسا ـ زرگرپور گفت: با توجه به دستور رییس جمهور در خصوص مقابله با زمین خواری، مدیریت استان با این موضوع با شدت و جدیت برخورد و افراد خاطی را معرفی خواهد کرد.
استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،‌ رسول زرگرپور استاندار اصفهان امروز در گردهمایی فرمانداران استان، از فرمانداران خواست که با شناخت کامل شهرستان تحت پوشش خود، مسائل و مشکلات را در ارتباط با ترفیع و تخصیص اعتبارات اولویت بندی کرده و به عنوان شخص اول تصمیم گیری، تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

 

وی با تأکید بر  این که در تصمیم گیری در کلیه بخشنامه های شهرستان ها  باید نظر فرماندارن را داشته باشیم، افزود: باید اقتدار مدیریت سیاسی فراهم گردد و در تصمیمات، نظرات و دیدگاه های فرمانداران اولویت اول باشد.

 

زرگرپور با بیان این که هم فکری با ذی نفعان بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت افزود: باید توجه داشت که با اعتقاد به خرد جمعی و همفکری و تعامل با کارشناسان بسیاری از معضلات و مشکلات حل خواهد شد.

 

استاندار اصفهان  اظهار داشت: در ارتباط با موضوعات و تصمیمات، محور اصلی فرمانداران هستند چون مسؤولیت جامعه حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند.

 

زرگرپور تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید قبل از اجرای برنامه ها؛ بودجه بندی و سایر مسائل اصلی خود، اصل هماهنگی با فرماندارن را در نظر بگیرند.

 

مدیر ارشد استان با بیان این که فرمانداران باید ارتباط قوی و منسجم خود را با معاونین استاندار ارتقا دهند، افزود: مجموعه استانداری و فرمانداری ها یک شبکه ی قوی هستند و باید ارتباطات قوی نیز داشته باشند.

 

وی با بیان این که فرمانداران باید ارتباط مطلوبی با شهرداری ها و شوراهای شهرها داشته باشند،  افزود: این ارتباطات باید تنظیم شده باشد و مصوبات شورا نیز باید حتما توسط فرمانداران کنترل شود. 

 

زرگرپور به ساخت و سازهای خارج از شهرها اشاره کرد و افزود: فرمانداران باید این ساخت و سازها را به خوبی کنترل نمایند و همچنین نسبت به ورودی شهرها و خدمات شهری نظارت بیشتری داشته باشند.

 

استاندار اصفهان با اشاره به این که ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در برخی مناطق خارج از فضای شهر چهره نازیبایی را ترسیم کرده است؛ تصریح کرد: این عمل غیر قانونی است و فرمانداران باید افراد خاطی که نخاله ساختمانی و نیز زباله را خارج از محل مشخص شده می ریزند، به شدت برخورد و خودروهای حامل این زباله‌ها و نخاله‌ها را متوقف کنند.

 

وی افزود: بسیاری از این زباله‌ها و نخاله‌ها در حاشیه رودخانه‌ زاینده‌رود و کانال‌های ورودی رودخانه مشاهده می شود و باید طی یک برنامه ی20 روزه تمامی این نخاله ها جمع آوری شود.

 

استاندار اصفهان به مسکن مهر اشاره کرد و افزود: این پروژه ابعاد اقتصادی زیادی را بر دولت تحمیل کرده است و از ابتدا چارچوب های اقتصادی لازم را نداشته ولی بااین وجود دولت موظف به انجام تعهدات باقی مانده است.

 

زرگرپور میزان تحویل مسکن مهر به متقاضیان استان اصفهان را بیش از متوسط کشوری دانست و افزود: 75 درصد تعهدات در این خصوص اجرایی شده است، اما هنوز مشکلات زیادی در تأمین امور زیر بنایی و روبنایی وجود دارد.

 

استاندار اصفهان از عزم جدی دولت برای مقابله با زمین خواری خبر داد و اظهار داشت: زمین‌خواری یکی از موضوعات مطرح شده مهم است و باید هر چه سریع‌تر وضعیت زمین‌خواران و تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشخص شود.

 

زرگرپور با اشاره به این که در حال بررسی زمین‌هایی که طی 30 سال گذشته به افراد واگذار شده است هستیم، تصریح کرد: بر همین اساس با همکاری فرمانداران تمام زمین‌هایی که پس از واگذاری، بودن اقدام باقی مانده یا کاربری آن ها تغییر یافته است، احصاء خواهد شد.

 

زرگرپور به ساخت و سازهای خارج از محدوده اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز خارج از حریم نیازمند اصلاح ضوابط و مقرراتی است که از فعالیت سودجویانه برخی افراد جلوگیری کند.

 

وی یادآور شد: معاون اول رییس جمهور نیز به مسأله برخورد با زمین خواری و ساخت و سازخای خارج از محدوده تأکید داشته است و ستادی در این خصوص تشکیل داده که به مراتب در استان‌ها نیز تشکیل شده است.

 

زرگرپور در پایان گفت: با توجه به دستور رییس جمهور در خصوص مقابله با زمین خواری، مدیریت استان با این موضوع با شدت و جدیت برخورد و افراد خاطی را معرفی خواهد کرد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات