۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۸۹۹۵
حجت الاسلام جوادی آملی:

انقلاب اسلامی با الگوگیری از نهضت حسینی در مسیر تعالی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که نهضت حسینی ذخیره الهی و آسمانی است که همگان باید به آن توجه کنیم، گفت: نهضت متنزل می شود اما نازل نمی شود و بی مایه و کم مایه کردن شایسته نهضت حسینی نیست و انقلاب ما براساس نهضت حسینی در مسیر تعالی در حال حرکت است.
مرتضي جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) در آمل با بیان این که ماه محرم آمد تا ما را به امت وسط برساند، گفت: پیامبر گرامی اسلام جامعه را یک جامعه الگو کرده و در گذشته قبل از دوران محرم حسینی و زمانی که پیامبر جامعه را به حد امت وسط رسانده و امپراتوری های ایران و روم را تسخیر کرد.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، افزود: امت وسط جامعه ایران و روم را نجات داد و این عده قلیلی که رشد کردند قدرت یافتند تا پیشرو شده و مسیر تعالی را در پیش گیرند تا ایران و روم را نجات دهند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که آن زمان موقع عزت و اقتدار بود، بیان داشت: اگر ما بخواهیم به همان جایگاه برگردیم می توانیم قدرت های منطقه را از لحاظ مختلف امامت کنیم که باید امام حسین(ع) را بازشناسیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که امام حسین(ع) به زمان و مکان اختصاص ندارد، تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان همیشه زنده بوده و جامعه حسینی امت وسط است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: اگر کسی به محرم آن گونه که خلق شده است نه با نام امام حسین(ع) و به کام دیگران حرکت کنیم در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می گیریم.

 

وی با بیان این که نقش محرم ، عاشورا و حماسه سازان عزیزشان متعالی است که نباید آن را ارزان بفروشیم، گفت: اگر به صورت سطحی و گذرا به دنبال حزین کردن جامعه و نه عظمت فرهنگی گام برمی داریم باز می مانیم.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که نام امام حسین(ع) پیوندش با خدا و رسول الله قطعی است، بیان داشت: آن چه که انسانیت و تعالی را می تواند برای جوامع تصحیح و تکمیل کند کربلای امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که نهضت حسینی ذخیره الهی و آسمانی است که همگان باید به آن توجه کنیم، گفت: نهضت متنزل می شود اما نازل نمی شود و بی مایه و کم مایه کردن شایسته نهضت حسینی نیست و انقلاب ما براساس نهضت حسینی در مسیر تعالی در حال حرکت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که مردم ما اهل ایثار و نثار بوده و شایستگی آن را داشته تا جوامع دیگر را هدایت کنند، ادامه داد: باید کاری کنیم که امام حسین(ع) به ما بنگرد که نگاه حسینی نگاهی متعالی است.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: امام حسین(ع) به جامعه بیدار و شعائر حسینی را به خوبی درک است می نگرد و اگر بنا باشد در جامعه ما انحراف بوده و عدل زیر پا برود و باطل خود را نشان دهد این جامعه را سرور و سالار شهیدان نمی بیند.

 

وی با اشاره به این که نهضت حسینی فوق العاده مقدس است، گفت: جامعه عدل مدار، حق محور و از باطل و بدعت به دور بوده و فرهنگ حسینی را پذیرفته شاهد و مشهود است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات