۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۲۹۱۷۸

بغض هنرمندان عاشورایی کشور بر بوم‌‌های کربلایی

خبرگزاری رسا ـ 150 هنرمند برجسته کشور بزرگ‌ترین سوگواره و همایش نقاشی با موضوع عاشورا‌ را‌ در قالب «۷۲ بغض بوم » خلق کردند.
علمدار کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش نقاشان عاشورایی با عنوان «72 بغض بوم» از صبح هشتم محرم الحرام با موضوع عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) در محل مجموعه فرهنگی هنری سینما قدس تبریز آغاز شده است‌.


وی ادامه داد: در نهمین سوگواره تجسمی 72 بغض بوم هنرمندان عاشورایی، نقاشان برجسته و اساتید هنرهای تجسمی، هنرمندان در رشته‌های نقاشی، گرافیک، ‌خوشنویسی، حجم و نقاشی خط حضور داشتند و نقاشی‌های خود را با موضوع «حماسه کربلا و واقعه عاشورا» به تصویر کشیدند.


رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بعد از اعلام فراخوان برای حضور هنرمندان در نهمین سوگواره تجسمی 72 بغض بوم، قریب به 150 هنرمند در این حرکت عظیم فرهنگی و معنوی در رشته‌های نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، حجم، نگارگری، نقاشی و تصویر‌سازی و خط در این همایش شرکت کردند.


وی موضوع عاشورا و قیام خونین و تاریخی حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) را بستری ناب برای تولید هنرهای تجسمی عنوان کرد و گفت: بر اساس تک تک مفاهیم عاشورایی می توان هزاران اثر منحصر به فرد هنری خلق کرد که هدف از این سوگواره عرض ارادتی به ساحت آن امام همام است.


میلانی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ششمین سوگواره ادبی بغض واژه به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) خبر داد و گفت: شعر کم هزینه ترین، مستقیم ترین و بومی ترین ویژگی فرهنگی کشور است که در ادبیات آیینی متجلی و شاعران با استفاده از این ویژگی پیام عاشورا را به مردم منتقل می کنند.


رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی افزود: بر اساس رسالت شاعرانه است که در دهه های اخیر حس ارادتمندی و عشق‌ورزی به ادبیات عاشورایی در بین شاعران افزایش یافته است، عمق این ارادت عاشقانه به گونه ای است که امروزه در مناطق مختلفی از کشور اسلامی ایران، همایش ها و سوگواره هایی با عنوان «شعر عاشورایی» برگزار می شود.


وی با بیان این‌که سوگواره ادبی بغض واژه برای ششمین سال متوالی به همت شاعران جوان توسط واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان برگزار شد، تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های هنری برای ترویج ارزش‌های دینی و مفاهیم ماندگار اعتقادی به ویژه نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بهره جست./935/پ203/ب4

ارسال نظرات