۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۹۳۵۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

فرهنگ حسینی احیاء کننده فطرت عدالت طلب و توحید جو در برابر دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با یادآوری این که بشریت برای تکامل حیات خویش نیازمند عاشوراست، گفت: عاشورا می تواند فطرت توحیدجو، خداباور، عدالت طلب و مقاومت در برابر ستمگری را تقویت و جوامع بشری را تا پـای جـان برای حرکت بر این مدار تشویق کند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم ﺟﻤﺎل ﯾﺎری، ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﮔﯿﻼن اﻣﺮوز در ﺟﻤﻊ ھﯿﺄت ھﺎی ﻣﺬھﺒﯽ رﺷﺖ، ﺑﺼﯿﺮت و ﻣﻌﺮﻓﺖ را از ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ ارﮐﺎن ﻋﺰاداری ھﺎ در ﻣﺎه ﻣﺤﺮم داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻋﺎﺷﻮرا ﯾﮏ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﺖ و ھﻤﻪ اﻗﺸﺎر در اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ارزﺷﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻮﺣﯿﺪ، ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻓﺴﺎد و ﺧﺮاﻓﻪ دﻋﻮت ﺷﺪهاﻧﺪ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﯾﺎری ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺟﮫﻞ، از ﺑﯿﻦ ﺑﺮدن اﻧﺤﺮاف ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و اﺣﯿﺎی ﺳﻨﺖ اﻣﺮ ﺑﻪ ﻣﻌﺮوف و ﻧﮫﯽ از ﻣﻨﮑﺮ را از ﺟﻤﻠﻪ ﻓﻠﺴﻔﻪھﺎی ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا ذﮐﺮ ﮐﺮد و اﻓﺰود: اﯾﻦ ﭘﯿﺎم ﺑﺎﯾﺪ در ﻋﺰاداری ﻋﺎﺷﻮرا ﻣﻨﺘﻘﻞ ﺷﻮد.

 

ﻋﻀﻮ ﺷﻮرای ﻓﺮھﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﮔﯿﻼن، ﻣﺤﺮم را ﻓﺮﺻﺘﯽ ارزﺷﻤﻨﺪ ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ، ﺗﺒﻠﯿﻎ و اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ واﻻی ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺧﻮاﻧﺪ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪای ﺑﺎﯾﺪ ﻋﺰاداری ﮐﺮد ﮐﻪ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) از ﻣﺎ راﺿﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ روﺣﯿﻪ اﯾﺜﺎر و ﻓﺪاﮐﺎری در راه ﺣﻔﻆ دﯾﻦ ﮔﻔﺖ: ﺗﻨﮫﺎ در ﻣﮑﺘﺐ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) اﯾﻦ ﻣﮫﻢ ﺗﻌﻠﯿﻢ داده ﻣﯽﺷﻮد.

 

ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﯽ ﮔﯿﻼن، ﺑﺼﯿﺮت و ﻣﻌﺮﻓﺖ را ﻣﮫﻢﺗﺮﯾﻦ رﮐﻦ ﻋﺰاداری اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ (ع) داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﮔﺮ ﻣﺤﺮم را درک ﻧﮑﻨﯿﻢ ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﯿﻢ از ﻋﺎﺷﻮرا ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺑﮕﯿﺮﯾﻢ و ﭘﯿﺎم آن را در زﻧﺪﮔﯽ ﺧﻮد ﺟﺎری ﮐﻨﯿﻢ.

 

وی اداﻣﻪ داد: اھﺪاف ﻣﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭘﯽ ﺑﺮدن ﺑﻪ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا و آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻗﯿﺎم ﺗﺎرﯾﺨﯽ و اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺿﻤﻦ اﯾﻦﮐﻪ ﺗﺒﯿﯿﻦ ﻧﻘﺶ ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا در زﻧﺪﮔﯽ، اﺧﻼق ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار اﺳﺖ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﯾﺎری ﻧﻘﺶآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) را ﯾﮑﯽ از رازھﺎی ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻋﺎﺷﻮرا اﻋﻼم ﮐﺮد و اظﮫﺎر داﺷﺖ: اﯾﻦ ﻧﮫﻀﺖ ﭘﺲ از ﮔﺬﺷﺖ ھﺰار و 400 ﺳﺎل ﺑﺎ ﻧﻘﺶآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر ﺷﺪه اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ھﯿﺄت ھﺎی مذهبی ﭘﺮﭼﻤﺪار اﯾﻦ ﺣﺮﮐﺖ ﺣﻤﺎﺳﯽ ھﺴﺘﻨﺪ، اﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮد: ﻧﮫﻀﺖ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ دور از ھﺮ ذﻟﺘﯽ اﺳﺖ و ھﯿﺄت ھﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺑﺪﻋﺖھﺎ و ﺧﺮاﻓﻪھﺎ راه ﺷﮫﯿﺪ ﮐﺮﺑﻼ را ﺑﻪ ﺷﺎﯾﺴﺘﮕﯽ اداﻣﻪ دھﻨﺪ.

 

حجت الاسلام یاری همچنین با بیان این که تمسک جستن به سراج منیر و مصباح هدایت یکی از اساسی ترین نیازهای بشری اسـت، اظهارداشت: پاسداشت و تکریم عاشورای بزرگ امام حسین(ع) ضروری انکار ناپذیر است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با یادآوری این که بشریت برای تکامل حیات خویش نیازمند عاشوراست، گفت: عاشورا می تواند فطرت توحیدجو، خداباور، عدالت طلب و مقاومت در برابر ستمگری را تقویت و جوامع بشری را تا پـای جـان برای حرکت بر این مدار تشویق کند.

 

وی در ادامه با تصریح اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر انسانیت نیازمند جرعه ای از اندیشه عاشوراست، افزود: قیام امام حسین(ع) قیامی برای حراست از فرهنگ ناب اسلامی بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که فرهنگ مهم ترین بخش حیات انسانی است، گفت: هرگونه تحول بنیادین در زندگی انسان به تحول فرهنگی بستگی دارد، تغییر و تحول در عرصه فرهنگ می تواند زندگی و آینده بشر را دستخوش تغییرات جدی کند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات