۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۳۰۹۹۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام خواستار شد؛

تلاش همگانی برای توسعه مصلای شهرکرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت همکاری و و ارتقاء بیش از پیش مصلای شهرکرد تأکید کرد و گفت: این مجموعه متعلق به مردم و مسؤولان است؛ بنابراین همه باید در توسعه و پیشرفت آن سهیم باشند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، در نشست با هیأت امنای مصلای شهرکرد، اصل مسأله ساخت مصلی در استان را حرکتی ارزشمند دانست و از زحمات ارزشمند آیت‌الله ناصری به عنوان پایه‌گذاری در ساخت مصلی و مشاوره‌های مطلوب مشاوران برای طراحی منحصر به فرد این مجتمع فرهنگی تقدیر کرد.

 

امام جمعه شهرکرد، مصلی سازی در کشور را فرهنگی نهادینه شده پس از پیروزی انقلاب دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب مصلی سازی در کشور با نگاهی فرهنگی عمیق، رونق و گسترش فراوانی پیدا کرد، به طوری که اکنون در بسیاری از مناطق مصلاهای فراوانی در دست ساخت هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به حمایت ویژه دولت‌ها از ساخت مصلاها در سراسر کشور، حرکت و نقش آفرینی مصلاها در سیاست‌های کلان نظام و ضرورت احداث این مجتمع‌های فرهنگی برای نظام را دو عامل اصلی برای حمایت دولت‌ها از ساخت مصلاها بیان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته در راستای تکمیل و ساخت قسمت‌های نیمه‌تمام مصلای شهرکرد را چشمگیر و قابل‌توجه دانست و تصریح‌کرد: از همان روزهای نخست حضورم نه تنها یک روز کار در مصلی تعطیل نشده بلکه پیشرفت‌ها و اقدامات چشمگیری در تکمیل آن صورت گرفت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که اکنون 30 درصد از مصلای مرکز استان تکمیل و درحال استفاده است، ساخت و بهره‌برداری مهدیه مصلی را نمونه ای چشمگیر از اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته در این مجموعه دانست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، برداشتن بار جمعیتی و جلوگیری از فرسودگی و استهلاک عمرانی و ساختمانی مصلی را هدف و انگیزه اصلی از ساخت و بهره‌برداری مهدیه دانست.

 

وی با تأکید بر ضرورت صیانت از این مجموعه ارزشمند، مصلای امام خمینی(ره) را مایه آبرو و امانتی گران‎بها برای استان دانست و گفت: این مجموعه به عنوان یک امانت گرانبها در اختیار ما قرار گرفته است که باید از آن در طول تاریخ استفاده کنیم؛ از این رو باید نسبت به حفاظت آن کوشا باشیم.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری از مصلی به عنوان یک مجموعه فرهنگی و دینی بسیار مهم و حیاتی برای استان یاد کرد و بر ضرورت همکاری و و ارتقا بیش از پیش آن تأکید کرد و افزود: این مجموعه متعلق به مردم و مسؤولان است؛ بنابراین همه باید در توسعه و پیشرفت آن سهیم باشند.

 

حجتالاسلام والمسلمین نکونام جابجایی مرکز بهداشت شهرکرد و اضافه شدن آن به مصلی، طرح اصلاح وضعیت پارک کنار مصلی، بهره‌برداری کامل از کتابخانه مصلی، اصلاح سیستم برق، صوت و رسانه‌ای این مجتمع و اصلاح و تعیین وضعیت خیابان‌های کنار گذر مصلی به ویژه در ضلع شرقی را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی این مجمتع فرهنگی، دینی دانست و بر ضرورت همکاری و مساعدت دستگاه‌ها بر رفع این مشکلات تأکیدکرد.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که بر اساس قانون مصوب شده در مجلس هزینه مصرف آب، برق و گاز برای مصلاها رایگان است از تلاش برخی افراد برای کم رنگ جلوه‌دادن این قانون در استان نسبت به مصلی انتقاد کرد و افزود: متأسفانه برخی‌ به جای کمک برای اجرای هر چه سریعتر این قانون، می‌کوشند آن را کم رنگ و بی‌تأثیر جلوه بدهند که به یقین این گونه اقدامات خدمت به استان و مردم نیست.

 

وی افزود: متأسفانه عدم بهره‌برداری از کتابخانه مصلی به عنوان کتابخانه مرکزی شهرکرد باری بر زمین مانده است که می‌طلبد نهاد کتابخانه‌ها بر اساس توافق نامه صورت گرفته نسبت به انجام وظایف خود اقدام کند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری احداث سالن اجتماعات مصلی با ظرفیتی بیش از 1200 نفر را یکی دیگر از ظرفیت‌ها و کمک‌های بزرگ در عرصه اجرای فعالیت‌های فرهنگی استان دانست و بر کمک و تخصیص اعتبار قابل توجه برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن تأکیدکرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که متأسفانه ورودی‌های مصلی در شأن و جایگاه این مجموعه ارزشمند نیست، اصلاح و بهسازی وضعیت ورودی‌های مصلی را از ضرورت‌ها و اولویت‌های کاری مسؤولان دانست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، معضل اصلی تأمین سرمایش و گرمایش مصلا را یادآور شد و تصریح کرد: تأمین سرمایش در فصل تابستان و گرمایش در فصل زمستان از مشکلات همه ساله این مجموعه بوده‌است که باید نسبت به حل آن اقدامات جدی صورت گیرد.

 

این مقام مسؤول بر ضرورت رفع مشکلات فنی و زیرساختی در راستای انعکاس هر چه بهتر برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مصلی از سوی صداوسیما به استان و کشور تأکید کرد و نصب کابل فیبرنوری از مصلی به صداوسیما را تنها راه حل این مشکل دانست.

 

وی در پایان با تأکید بر این که همه در ارتقا و توسعه مصلی مسؤول هستند، نقش‌آفرینی در این عرصه را خدمت به فرهنگ، آبادانی، عمران و آبروی استان دانست و تصریح کرد: این مجموعه به هیچ گروه، شخص و دستگاه خاصی وابسته نیست بلکه متعلق به آحاد گوناگون مردم است./9457/پ202/ب2

 

ارسال نظرات