۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۴۰۷
امام جمعه موقت کاشان:

مقاومت ملت ایران متأسی از فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان، گفت: امروز اگر امام راحل و شهدای ما در برابر شمرها و یزدیان زمان ایستادند و مقاومت کردند، دفاع آنها برگرفته از درس مکتب عاشورا و کربلای امام حسین(ع) بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان دوشنبه شب در مراسم عزاداران حسینی هیأت چهارده معصوم در قائمیه شهرستان کاشان، گفت: عهد بر توحید، ربوبیت، نبوت و رسالت در بین مسلمین و اهل بیت زیاد بوده است و هزینه استقامت بر ولایت را نیز پرداخته اند.

 

وی افزود: آنهایی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند همه نمازخوان بودند و به فرماندهی حر پشت سر امام حسین(ع) ایستادند و نماز جماعت را به او اقتدا کردند اما در ادامه او را به شهادت رسانیدند.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: همه آنهایی که به کربلا آمده بودند یهودی و مسیحی نبودند و به قصد قربة الی الله آمده بودند اما چگونه شد آنهایی که شهادت به نبوت و رسالت پیامبراکرم داده بودند در ادامه جگر گوشه او را در کربلا به شهادت رسانیدند و مرتکب چنین جنایتی شدند.

 

وی افزود: امروز نیز اگر امام راحل و شهدای ما در برابر شمرها و یزدیان زمان ایستادند و مقاومت کردند، دفاع آنها برگرفته از درس مکتب عاشورا و کربلای امام حسین(ع) بود.

 

به گفته وی امروز نیز هرچند که از نظر تعداد و تجهیزات با ابرقدرت های غرب و شرق قابل مقایسه نیستیم اما با تأسی از مکتب عاشورا و کربلا قدرتمند هستیم و هیچگاه احساس ضعف نمی‌کنیم.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز نیز همه ما در راه دفاع از ولایت و استقامت در راه دین خدا هزینه یکسان نمی پردازیم برخی ها کم ترین هزینه را می پردازند اما برخی دیگر بیشترین هزینه در دفاع از ولایت و استقامت در راه خدا می پردازند.

 

وی قمر بنی هاشم را نافذ البصیره و صُلب الایمان دانست و گفت: او ایمان و استقامت سختی داشت و نه تنها بصیرت داشت بلکه نافذ البصیره بود از این رو آنهایی که در کربلا ماندند همه اهل بصیرت بودند اما بصیرت ها تعدادی اندک بودند.  

 

حجت الاسلام احتشام مولود بصیرت را به معنای همیشه در صحنه بودن و همیشه پشتیبان ولایت بودن دانست و گفت: بصیرت داشتن و حمایت از ولایت به این نیست که در یک دوره سکوت کنند و یک دوره دیگر متوجه شوند که نظام و انقلابی هم هست و همه سخنران شوند و دستورالعمل صادر کنند.  

 

وی با اشاره به این که بصیرت قمر بنی هاشم فقط در عاشورای سال 61 نبود بلکه او در همه دوره زندگی خود در صحنه بود یاد آورشد: سفره قناعتی که رزمندگان اسلام در اوج کمبودها برای ملت فراهم کردند و با کمترین امکانات از عزت و حیثیت ملت دفاع کردند از سوی برخی دولت های گذشته به یکباره این فرهنگ قناعت به تاراج رفت.

 

به گفته وی در دوره برخی از رییس جمهورها تا جایی پیش رفتند که حتی عصمت برخی از ائمه را نیز زیر سؤال بردند و تعبیر آنها از عاشورا این بود که چون جد آنها از سوی امام حسین کشته شده است لذا خون، خون می آورد آنها هم امام حسین را کشته اند.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در ادامه با طرح این سؤال که آیا فقط کمبودها و کاستی ها فقط در دوره 8 ساله دولت گذشته بوده و دولت های دیگر کمبود و کاستی نداشته اند گفت: برخی ها که امروز دوره 8 ساله دولت گذشته را به انتقاد گرفته اند باید منصفانه انتقاد کنند.   

 

حجت الاسلام احتشام گفت: در استقامت بر ولایت ما نیازمند انسان های نافذ البصیره هستیم و کسانی را می خواهیم مانند رهبر معظم انقلاب برای کاندیدا شدن دور دوم ریاست جمهوری شرط برکناری نخست وزیر داشت اما وقتی امام راحل گفت من امروز صلاح بر رفتن نخست وزیر را نمی بینم اطاعت کرد و تا به امروز در این رابطه کلمه ای بر زبان نیاورده است.

 

عاشورا و کربلای سال 61 در طول تاریخ تکرار می شود

 

وی امام حسین را چراغ هدایت و کشتی نجات دانست و با اشاره به این که جوان ها باید بیدار باشند عاشورا و کربلای سال 61  در طول تاریخ تکرار می شود یادآور شد: عاشورا و کربلای سال 61 در فتنه سال 88 تکرار شد و در روز شهادت امام حسین(ع) عده ای دست زدند و سوت زدند، از این رو باید مواظب بود تا در چنین گرداب هایی سوار برکشتی نجات عاشورا وکربلا شد.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: امروز نیز برخی ها آمریکا را کدخدای دنیا می دانند و معتقد هستند نمی توان با کدخدای دنیا در افتاد، اما آنها باید بدانند ما فرزندان عاشورا و کربلا هستیم که برای دفاع از حق از هیچ دشمنی ترس و وحشت نداریم.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: ما حسین را در سایه شمشیر و تیر و کربلای سال 61 پیدا نکردیم بلکه امام حسین(ع) در تمامی ابعاد زندگی ما بروز و ظهور دارد و ما با علم ولایت به مانند شهدای خود تا شهادت در مسیر مولایمان امام حسین از حیثیت کربلا و عاشورا و اهل بیت(ع) و زینب و عباس و علی اکبر دفاع خواهیم کرد و به صداهایی که می خواهند دل مردم را خالی کنند گوش نخواهیم داد و همان گونه که در 9 دی ماه سال 88 برای دفاع از ولایت و آرمان های شهدا و بعد از آن درانتخابات و راه پیمایی های 22 بهمن به میدان آمدند امروز نیز در هر زمانی که نیاز باشد به میدان خواهند آمد.

 

عضو شورای مرکزی تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: ملت ایران برای دفاع از عزت و آبرو و شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب فقط یک علم می شناسد آن هم علم استوار و مستقیم حمایت از ولایت فقیه زمان آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی است./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات