۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۳۱۵۱۱

امر به‌معروف و نهی از منکر از صحن مجلس تا رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ فقه پویا پیشینه‌های قانونی مربوط به امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر را در قانون اساسی و قوانین عادی کشور بررسی می‌کند.
فقه پويا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، این رسانه بر اساس رسالت و مأموریت‌های خود در صدد است در برنامه «فقه پویا» پیشنه‌های قانونی امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر را بررسی و خلاء‌های قانونی موجود را واکاوی کند و نگاهی به این قانون پیشنهادی که در مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است، بپردازد.

 

در مجموعه برنامه‌های «فقه پویا» که با موضوع امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر تقدیم شنوندگان خواهد شد، حجت‌الاسلام‌والمسلین محمود لطیفی(مسئول دانشنامه امربه‌معروف و نهی ‌از منکر در ستاد احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر) ادله قرآنی، روایی و عقلی مربوط به نظارت اجتماعی را شرح می‌دهد.

 

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین، دکتر حسین جوان آراسته پیشینه‌های قانونی مربوط به امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر را در قانون اساسی و قوانین عادی کشور بررسی می‌کند و جناب آقای محمدعلی اسفنانی (نماینده مردم فریدن و سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس) روند بررسی و تصویب این قانون را در مجلس شورای اسلامی تشریح می‌کند.

 

امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از فرائض الهی است که تضمین کننده امنیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در جامعه می باشد و به تصریح آموزه‌های دینی و روایات اهل‌‌بیت«علیهم‌السلام» تضمین کننده اجرای حدود الهی، اجتناب از محرمات و عمل به واجبات دیگر است.

 

از آن‌جا که این فریضه الهی در حکومت دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد اصولی از قانون اساسی کشورمان نیز به آن اختصاص یافته است امّا اجرایی شدن امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه همتی همگانی می‌طلبد و نیازمند تدوین قوانین اجرایی و حقوقی است که اخیراً مجلس شورای اسلامی به این مهم همّت گماشته است.

 

برنامه «فقه پویا» برنامه‌ایست که موضوعات و مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و سلامت و سایر مسائل مبتلا‌به جامعه را با نگاهی فقهی و حقوقی بررسی می‌کند. این برنامه که با تهیه‌کنندگی محمّدجواد طوسی و اجرای سیدمرتضی موسوی‌نژاد تهیه می‌شود در چهار برنامه به موضوع امر به‌معروف و نهی‌ازمنکر خواهد پرداخت که از پنج‌شنبه 29 آبان ساعت 14:45 از این رسانه دینی تقدیم شنوندگان فهیم رادیو معارف خواهد شد.

 

علاقه مندان می توانند جهت دریافت برنامه به صفحه اختصاصی« فقه پویا» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند./978/د102/ف

ارسال نظرات