۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۳۱۵۱۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بسیج طلایه دار سبک زندگی اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‎الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که بسیج طلایه دار سبک زندگی اسلامی در جامعه است، محقق ساختن سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی و سپس حاکم سازی آن در جامعه را از وظایف بسیجی دانست.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، روز گذشته، در نشست مشترک ائمه جماعات، هیأت امنا و فرماندهان پایگاههای بسیج مساجد شهرستان شهرکرد، با اشاره به این که به هم پیوستگی ارکان مسجد یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی و لازمه پویایی مساجد است، خاطرنشان کرد: اگر مسجد می خواهد در جامعه نقش آفرین باشد و انسان های مهذب و وارسته و دینی تربیت کند، باید ارکانی به هم پیوسته داشته باشد و اگر غیر از این باشد، مسجد در ایفای نقش خود موفق نبوده است.
 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته بسیج، به ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: تقوا، بصیرت، غیرت، شجاعت، اخلاص و احساس مسؤولیت از ویژگیهای بارز بسیج و بسیجی است.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که امام خمینی(ره) نیز بسیج را با هدف تربیت و ایجاد یک مجموعه مسلمان متقی، بصیر، غیرتمند و تلاشگر در همه عرصهها تشکیل داد، این تشکل را از نیازهای جامعه امروز برای پر کردن خلاءهای موجود دانست.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که بسیج طلایه دار سبک زندگی اسلامی در جامعه است، محقق ساختن سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی و سپس حاکم سازی آن در جامعه را از وظایف بسیجی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانی کامل بدون سبک زندگی اسلامی هیچ معنا و مفهومی ندارد؛ بر همین اساس مسلمان واقعی زمانی معنا پیدا میکند که سبک زندگی اسلامی بر آن حاکم باشد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، تلاش و خواسته شوم دشمنان برای دین زدایی و سکولاری کردن اسلام را یادآور شد و افزود: سکولاریستها توام بودن دین با سیاست را یک امر غیرقبل قبول و پذیرش می‌دانند و بر همین اساس به شدت به دنبال جدا کردن دین از سیاست و متن زندگی مسلمانان هستند.
 
این مقام مسؤول با بیان این که مسلمان واقعی همه وجودش دین و حساسیت نسبت به رفتارهای دینی است تصریح کرد: مسلمان واقعی همیشه نسبت به نقش و جایگاه دین در امور زندگی فردی و اجتماعی خود حساس است و هر کجا نقش دین را در امور کم رنگ ببیند غصه می‌خورد و می‌کوشد دین را در زندگی خود زنده نگه دارد.
 
وی فرهنگ بسیجی را برآمده از چنین نگرش و تفکری دانست و در تبیین فرهنگ و تفکر بسیج، حرکت دسته جمعی، فعال، همسو و متحرک را از نشانه‌ها و مصادیق بارز این فرهنگ برشمرد.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بر لزوم حاکمیت این چنین فرهنگی در همه سطوح جامعه تأکید کرد و از مساجد به عنوان پرچم‌داران اصلی در راستای تحقق این فرهنگ اصیل یادکرد و افزود: مساجد ما باید در سایه فرهنگ بسیجی در جامعه نقش آفرین باشند.
 
حجتالاسلام والمسلمین نکونام با ابراز نگرانی از فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ بسیجی و بی‌تأثیر بودن اقدامات فرهنگی مساجد در لایه اصلی جامعه، تصریح کرد: اگر چه اقدامات و فعالیتهای فرهنگی فراوانی در مساجد رخ میدهد اما این اقدامات در تغییر مسیر لایه اصلی جامعه هیچ نقشی ندارد؛ چرا که آن ها راهی غیر از مسیر اصلی را برگزیده‌اند.
 
وی در تبیین بیشتر این مسأله، از فتنه 88 و 78 به عنوان مصادیق بارز فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ و تفکر بسیجی دانست و تصریح کرد: امروز یکی از دغدغههای اصلی دلسوزان نظام این است که اقدامات فرهنگی فراوانی صورت میگیرد، چالشها و مشکلات پیش رو بیان میشود اما متأسفانه در بدنه و لایههای اصلی جامعه نفوذ پیدا نمیکند و این خسارتهای فراوانی را در پی خواهد داشت.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که فرهنگ بسیجی یک فرهنگ همه جانبه و برآمده از متن مردم است، بر ضرورت بکارگیری همه اقشار جامعه به ویژه جوانان در عرصههای مختلف فعالیتهای بسیج در مسجد تأکید کرد./9457/پ202/ب
ارسال نظرات