۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۱۵۲۹
حجت الاسلام صادقی:

فردی که غیرت ‌دینی دارد هرگز ولی‌خدا را تنها نمی‌گذارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند بصیرت ناجی امت ها در توطئه های مختلف است، گفت: انسانی که بصیرت داشته باشد مانند کوفیان ولی خدا را تنها نخواهد گذاشت.
نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا صادقی، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه آفتاب شرقی که از شبکه یک سیما پخش شد با بیان این که نهج البلاغه کلامی است که هیچ کلام بشری به آن نمی رسد، گفت: علت این که نهج البلاغه پس از قرآن در عالم هستی کتاب برتر است و مشتاقان زیادی را به خود جلب می کند این است که پیامبر (ص) هزاران علم را به حضرت علی (ع) آموختند و به واسطه آن درب های هزاران علم دیگر به روی امام علی (ع) باز می شد که این موضوع نشان از علم بی نهایت حضرت دارد و نشان دهنده علت برتری نهج البلاغه بر سایر کتاب های بشری است.

 

وی افزود: امام علی (ع) در نهج البلاغه تمامی دانش های مورد نیاز برای سعادت انسان را بیان کرده و همچنین ریشه  های نفهمی و انحراف از دین را نیز در این کتاب گرانقدر با مثال زدن مردم کوفه برای انسان ها بیان می کنند تا با استناد به آن از خطر انحراف مصون بمانند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که امام علی (ع) در نهج البلاغه کوفیان را مورد لعن قرار می دهند و می فرمایند شما مردمی هستید که چون ولی خدا شما را اجابت می کند پاسخ نمی گویید و ولی شما خدا را اطاعت می کند و شما به بهانه های مختلف از اطاعت خداوند روی گردان هستید، افزود: امام علی(ع) ضمن نفرین کوفیان می فرمایند من از خداوند می خواهم که حاکمی غیر از من و ظالم بر شما مسلط کند و مردمی بهتر از شما به من بدهد.

 

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: امام علی (ع) در همین خطبه علت اجابت نکردن کوفیان را در بی ریشگی و بی خانواده بودن آنها عنوان می کنند و می فرمایند چون شما حرام زاده هستید و غیرت دینی ندارید که من را اجابت نمی کنید و دنیا شما را پایبند خود کرده است.

 

وی ادامه داد: در نهج البلاغه غیرت دینی بالاترین نوع غیرت عنوان شده است به گونه ای که حضرت علی (ع) می فرمایند اگر انسان غیرت دینی داشته باشد هرگز ولی خدا را تنها نگذاشته و از ولی خدا و راه او مانند اعضای خانواده خود حمایت خواهد کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که امام علی (ع) در نهج البلاغه بصیرت را مهم ترین عامل نجات انسان از فتنه های گوناگون می دانند، افزود: انسانی این که بصیرت دارد اگر در مقابل چشم او هزاران نفاق و مشتبه شدن حق به باطل صورت گیرد در دوران های مختلف گمراه نشده و توطئه های مختلف نمی تواند او را فریب نمی دهد.

 

حجت الاسلام صادقی یادآور شد: انسانی که غیرت دینی ندارد مانند شخصی است که ظاهر و باطنی متفاوت دارد؛ در مقابل انسانی که دارای بصیرت است ظاهر و باطن او یک شکل است و غیرت دینی او موجب می شود در هیچ شرایطی ولی خدا را در زمین تنها نگذارد./837/پ203/ف

 

ارسال نظرات