۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۱۹۵۱
امام جمعه بیرجند:

اتکا به اقتصاد مقاومتی راهکار پیشرفت کشور است نه مذاکرات هسته ای

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که حتی موفقیت در مذاکرات هسته ای نمی تواند مشکلات کشور را حل کند، گفت: اقتصاد مقاومتی و اتکا به توانمندی های داخلی راهکار پیشرفت و برون رفت کشور از بحران های اخیر و تورم است.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام  و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با بیان این که  مشکل کشور با موفقیت در مذاکرات حل نمی‌شود بلکه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی حل می‌شود، گفت: کسانی که راهکار برون رفت کشور را در توافقات هسته ای می دانند دیدی سطحی و ظاهری به مسائل کشور دارند زیرا حتی اگر تحریم ها برداشته شود و ما بتوانیم به راحتی تجارت کنیم به جز نفت چیزی برای تجارت نخواهیم داشت و چون درآمدهای نفتی کشور را در معرض وابستگی به بیگانگان قرار می دهد باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی زمینه افزایش تولید را در کشور فراهم کنند.

 

وی افزود: تا زمانی که کشور ما تک محصولی باشد وابسته باقی خواهیم ماند بنابراین بهتر است در زمنیه صادرات و افزایش تولیدات با کیفیت که امکان صادرات به کشورهای همسایه را دارند زمینه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی را فراهم کرده و به جای این که سرمایه ملی کشور را صرف تجملات و برگزاری همایش های بی اثر و سفرهای خارجی بعضی از دستگاه ها مصرف کنیم بهتر است آن را در فعالیت ها و کارگاه های تولیدی سرمایه گذاری کنیم و بانک ها هم به جای پرداخت وام های کالا که جنبه های تجملی دارد در حوزه صنعت و ازدواج جوانان وام پرداخت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که زهد، انقلابی در روح و جان انسان ایجاد می کند، افزود: زهد نوعی شورش علیه هوای نفسانی و پستی‌ها ایجاد کرده و موجب می شود انسان در مسیر کمال حرکت کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی ادامه داد: اگر بخواهیم به زندگی اصیل دست پیدا کنیم باید دنیا را با زهد و برنامه‌ریزی، به عنوان سکوی پرش در راه رسیدن به سعادت قرار دهیم و از نعمت های دنیوی  برای ساختن آخرتی پربار استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی تأکید کرد: کشور ما حقانیت خود را با این مذاکرات ثابت کرده است و با اقتدار و تدابیر رهبر معظم انقلاب توطئه‌های دشمن را نابود کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که دشمن می خواهد با واسطه قرار دادن این مذاکرات بر ملت ایران سلطه جویی کند، افزود: ملت ایران هرگز بر سر منافع و حقوق مسلم خود حاضر به سازش با دشمن نخواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج مستضعفین، گفت: بسیجی متفکر کسی است که برای رشد جامعه و تحقق معارف قرآن تلاش می‌کند و امروزه تنها راه انقلاب های اسلامی منطقه و کشورهایی مانند عراق و سوریه از چنگال استکبار و عمال در تفکر بسیجی و ولایتمداری ریشه دارد./968/پ202/ب5 

ارسال نظرات