۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۱۹۵۸
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

حضور برخی با روحیه سازش کارانه در جریان مذاکرات سبب جری تر شدن دشمن می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که مذاکرات نباید دشمن را جری‌تر و وقیح‌تر کند، اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد با روحیه‌هایی سازش کارانه در مسأله مذاکرات سکان‌دار می‌شوند که دشمن جری‌تر می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اصلاح رابطه بین انسان و خدا را موجب اصلاح همه امور زندگی دانست و تصریح کرد: اگر رابطه انسان با خدا درست باشد، به یقین همه امور زندگی انسان نیز بر اساس صلاح و منفعتش درست خواهد شد.

 

امام جمعه شهرکرد، اصلاح رابطه بین انسان‌ها را در گرو اصلاح ارتباط با خدا دانست و به حدیثی از امام علی(ع) در این باره اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می فرماید اگر انسان رابطه‌اش را با خدا اصلاح کند، به یقین خدا نیز رابطه او را با انسان‌های دیگر اصلاح خواهد کرد؛ بر همین اساس راه سعادت و کمال انسان در برقراری یک ارتباط صحیح با خدا گره خورد است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، سوم صفر میلاد حضرت امام باقر(ع) را یادآور شد و بر ضرورت درس گرفتن از سیره و منش زندگانی ایشان تأکید کرد و به بیان ویژگی‌های بارز اخلاقی و رفتاری آن امام همام پرداخت.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تشکیل بزرگترین دانشگاه معرفتی برای پذیرش و تربیت دانشجویان ناب، اسلام شناس، بصیر، مقاوم و مسلمان تمام عیار را از مهم‌ترین ویژگی‌های بارز امام باقر(ع) عنوان کرد.

 

این مقام مسؤول به بیان حدیثی از امام باقر(ع) در تبیین و معرفی ویژگی‌های اهل تقوا پرداخت و تصریح کرد: امام باقر(ع) می‌فرماید یکی از ویژگی‌های اهل تقوا ا

این است که کمترین هزینه را بر دیگران تحمیل و بیشترین خدمت را به دیگران ارائه می‌کنند.

 

وی، خدمت رسانی بیشتر و تحمیل هزینه‌های کمتر را یک اصل اساسی در برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران دانست و تأکید کرد: اگر کسی در برقراری روابط اجتماعی تحمیل هزینه‌اش بر دیگران بیشتر و خدماتش کمتر باشد به یقین بداند که اهل تقوا نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با طرح این پرسش که «آیا در سطح کلان کشور خدمات ما به نظام بیشتر است یا هزینه‌های ما؟» نظام جمهوری اسلامی ایران را یک امانت و نعمت الهی در اختیار ملت دانست و تصریح کرد: متأسفانه اکنون بیشتر خواص جامعه بیشترین هزینه‌ها را بر نظام تحمیل می‌کنند در حالی که کمترین خدمات را ارائه می‌دهند.

 

امام جمعه شهرکرد توده مردم را خادم به نظام دانست و افزود: اگر چه خواص جامعه بیشترین هزینه‌ها را بر نظام تحمیل می‌کنند اما توده مردم در عین حالی که کمترین هزینه را برای نظام دارند، بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان این که آحاد مردم در مواقع خطر نجات دهنده نظام و حتی خواص بودند، از9 دی ماه به عنوان مصداق بارز خدمت صادقانه و بی‌منت مردم به نظام یاد کرد و گفت: مردم هر کجا احساس کردند ارزش‌های نظام، آرمان امام و ولایت وفقیه در خطر است به میدان آمدند و از انقلاب دفاع کردند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با گرامی داشت آغاز هفته بسیج، شکل گیری بسیج را شجره طیبه‌ای دیگر در درون شجره طیبه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امام راحل ریشه‌های شجره طیبه بسیج را به ریشه‌های این نظام گره زد.

 

این مقام مسؤول، تقویت بسیج را عامل استحکام پایه‌های انقلاب دانست و افزود: خدمت در عرصه بسیج نه تنها خدمت به انقلاب و نظام اسلامی است بلکه موجب تقرب و نزول برکات الهی برای انسان خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام، ترس و وحشت دشمنان و بیگانگان از بسیج و سپاه را ثمره و میوه این درخت تنومند برای نظام دانست و خاطرنشان کرد: آن میزان که دشمنان از بسیج هراس دارند از هیچ قدرت و کشوری هراس ندارند؛ چرا که تازیانه‌های بسیج را در دوران دفاع مقدس و در طول 36 سال انقلاب چشیده‌اند.

 

وی مسأله مذاکرات هسته‌ای را یادآور شد و گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی مراقب باشد که مذاکرات هسته‌ای به تحقیر ملت ایران، زیر پا گذاشتن عزت ملی، ارزش‌های اسلامی و اهانت کردن به حقوق ملت ایران تبدیل نشود.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که مذاکرات باید روند سالم خود را ادامه دهد، تصریح کرد: باب مذاکره با دشمن در طول 35 سال گذشته انقلاب باز بوده است اما هیچ گاه در مذاکرات حقانیت، ارزش‌ها و منافع ملی زیر سؤال نرفته است بلکه محکم و استوار از آن ها دفاع شده است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که مذاکرات نباید دشمن را جری‌تر و وقیح‌تر کند، اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد با روحیه‌هایی سازش کارانه در مسأله مذاکرات سکان‌دار می‌شوند که دشمن جری‌تر می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: هر زمان ما در مقابل دشمن ایستادگی کردیم آن ها ناچار به عقب نشینی و مقاومت شدند اما هر وقت با روحیه سازش کارانه وارد عرصه میدان مذاکره شدیم، آن ها نه تنها جری‌تر شدند بلکه دشمنی خود را با ما آشکارتر کردند.

 

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت تصمیم‌گیری قاطع در عرصه حفظ منافع ملی و ارزش‌های اسلامی و مسائل فرهنگی از سوی دولت تأکید کرد و گفت: دولت باید در عرصه منافع ملی و به ویژه مسائل فرهنگی شهامت و اقتدار خود را نشان بدهد و اجازه ندهد فرهنگ اسلامی مخدوش شود/9457/پ202/ب2

ارسال نظرات