۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۳۲۴۹۵
یکی از علمای عراق:

داعش 3 هزار دختر ایزدی را به عنوان کنیز به حراج گذاشته است

خبرگزاری رسا ـ شیخ مولا از علمای عراق گفت: 3 هزار دختر ایزدی در دست داعشی ها است و آنها را در بازارها به عنوان کنیز می فروشند، علما بشنوند که چه ظلمی در عراق است، این ها کودکان را سر می برند
دومين روز کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري ها از ديدگاه علماي اسلام درقم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ادریس هانی، از پژوهشگران مغرب در کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفت: حضرت علی(ع) بود که راه را بر خوارج بست و چشم فتنه را در آورد.

 

وی افزود: در گذشته پیشینیان ما با فتنه برخورد کردند ما نیز باید از شیوه آنها یاد بگیریم، این ها مسیر صحیح را پیمودند، ما می توانیم با روش های کنونی و قدیمی با فتنه مقابله کنیم.

 

سید عثمانی از علمای برزیل نیز در سخنانی بیان داشت: امت مسلمان امروز در یک شرایط بحرانی به سر می برد، چرا که دشمن دین عظیم اسلام را هدف قرار داده است و بسیاری از کشورها مستعمر آنها شده اند.

 

وی افزود: دشمن اکنون نیز می خواهند دیانت ما را مورد هدف قرار دهند؛ اکنون گروه های را درست کردند که با توسل به شریعت علیه ما اقدام کنند.

 

این عالم برزیلی بیان داشت: اسلام و پیامبر(ص) از رفتار و کردار این ها بیزار است، این گروه ها با یک دین و اندیشه جدید وارد سرزمین ها ما شدند، دین این گروه ها خون ریزی و هتک حرمت و مقابله با اسلام رحمت است.

 

وی تصریح کرد: اسلام با یهود و مسیحیان و حتی با موجودات همزیستی دارد، اسلام رحمتی برای زمین و آسمان و بشریت است؛ این ها مسجد، حسینیه و کلیسایی را به رسمیت نمی شناسند، این ها می خواهند تر و خشک را با هم بسوزانند؛ این ها اهل حق نیستند، این ها به زنان، کودکان و هیچ فردی رحم نمی کند

 

شیخ محمد تقی مولا از علمای عراق نیز اظهار داشت: از آیت الله مکارم و سبحانی به سبب برگزاری این کنگره تشکر می کنم.

 

وی افزود: من از عراق آمدم، کشوری که مجروح شده است، تعداد زیادی آواره در آن زندگی می کنند، تقریبا این حالت در تمام عراق حاکم است، مردم عراق شرایط دشواری دارند، اکنون 1 و نیم میلیون مهاجر در عراق زندگی می کند در سوریه نیز این تعداد به بیش از 5 میلیون می رسد.

 

این عالم عراقی خاطرنشان کرد: تکفیری ها با نام خدا و اسلام اموال و نوامیس مسلمانان را به غارت می برند، به مساجد، حسینیه ها و دیگر امکان مذهبی هیچ رحمی نمی کنند؛ این ها حتی کلیساها را نیز انفجار کردند.

 

وی ادامه داد: 3 هزار دختر ایزدی در دست داعشی ها است و آنها را در بازارها به عنوان کنیز می فروشند، علما بشنوند که چه ظلمی در عراق است، این ها کودکان را سر می برند؛ آیا شاهد هستید که داعش حتی یک مکانی از اسرائیل غاصب را منفجر کند.

 

این عالم اظهار داشت: این ها ساخته دست استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، این جریانات به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام هستند، ای علمای مسلمان بشتابید و فتاوای خود را علیه این افراد صادر کنید و بگوید که چه جنایتی در حال رخ دادن است.

 

مولوی خسروالدین از علمای ترکمن نیز در سخنان خاطرنشان کرد: شکی نیست که تکفیر از گناهان بزرگ است.

 

وی افزود: تکفیری ها امروز انفجارات مختلفی را انجام داده و زنان و کودکان را می کشند، تکفیری ها هیچ پایه، اساس و اصولی در امت دینی ندارد، حتی خود علمای اهل سنت به چنین افکار اعتقاد ندارند.

 

این عالم ترکمن خاطرنشان کرد: برخورد تکفیر هیچ پایه و اساسی در مذاهب اسلامی ندارد، خوارج نخستین گروه های بودند که به تکفیر اعتقاد داشتند، فتنه تکفیر امتداد تفکر خوارج است و کسانی که در راه سلف صالح هستند اعتقادی به تکفیر ندارند.

 

دکتر کبیری نیز گفت: باید اندیشه های اسلامی را گسترش داد و با ادبیات اسلامی در برابر تکفیری ها ایستادگی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه کرامت انسانی از سوی تکفیری ها زیر پا گذاشته می شود خاطرنشان کرد: علمای اسلام باید بعضی از حکام خود را نصیحت کنند تا از این گروه ها هیچ گونه حمایتی نداشته باشند.

 

همچنین در این مراسم سید جعفرفضل الله از اندیشمندان جهان اسلام گفت: این کنفرانس یکی از مهمترین نشست هایی بوده که برگزار شده و مراجع علوم دینی پای کار آمده و در این زمینه فعالیت می کنند.

 

وی بیان کرد: امروزه برخی رسانه های گروهی تلاش جدی در گسترش دفاع از تکفیر دارند که این گروه روی به رسانه ها آورده اند./993/پ202/ف

ارسال نظرات