۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۳۶۲۱
با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنور؛

کنگره میرزا کوچک خان و 150 طلبه شهید گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه قدس گیلان گفت: کنگره میرزا کوچک جنگلی و 150 طلبه شهید و روحانی استان فردا با سخنرانی دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور در این استان برگزار می شود.
ميرزا کوچک خان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد جمالی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان گیلان امروز در جمع خبرنگاران گفت: کنگره میرزا کوچک جنگلی و 150 طلبه شهید و روحانی استان با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنور، دبیر کل کنگره شهدای طلبه و روحانی کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: کنگره میرزا کوچک جنگلی و 150 طلبه شهید و روحانی استان گیلان صبح روز 11 آذر همزمان با سالگرد روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی در مسجد سلیمان داراب رشت کنار مزار میرزا کوچک خان برگزار می شود.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه قدس گیلان همچنین از ارسال بیانیه مشترک از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان به مناسبت سالروز شهادت این روحانی بزرگوار خبر داد.

  

وی با اشاره به ضرورت تبیین نقش روحانیت در قیام مردم علیه بی عدالتی و استعمار گفت‌: روحانیت نقش بی بدیلی درمبارزات و ملت ایران و در قیام جنگل داشت و یکی از مهم ترین حوزه هایی که می‌تواند این نقش را تبیین کند، حوزه های علمیه، روحانیت معزز و ائمه جماعات هستند.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان گیلان با اشاره به این که میرزا کوچک بعد از جنگ جهانی اول با دیدن تجاوزات بیگانگان انگلیس و روس، به فکر قیام افتاد، تصریح کرد که قیام میرزا، هفت سال طول کشید و در نواحی رشت، جنگل های گیلان و کوهپایه ‌ها، علیه قوای اشغالگر ادامه داشت.

 

حجت الاسلام جمالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شجاعت و مجاهدت مردم گیلان، به حق شهید بزرگوار، میرزا کوچک جنگلى است که براى اسلام، براى قرآن، براى اقامه‌ دین و در مقابله‌ با بیگانگان و متجاوزان، در دوران غربت قیام کرد و یاد او هرگز نباید فراموش شود.

 

وی با بیان این که بنا به فرمایش رهبر انقلاب منشأ حرکت میرزا یک منشا صد درصد دینی و اعتقادی است، گفت: این جمله پاسخ به کسانی است که درباره اسلامی بودن قیام میرزا حرف گزافی می زنند.

 

حجت الاسلام جمالی با بیان این که میرزا کوچک جنگلی علاوه بر بعد اسلامی و اعتقادی در عرصه فرهنگی نیز تلاش های بسیار ارزنده ای را داشته است اضافه کرد: ساخت مدارس و انتشار روزنامه جنگل از اقدامات فرهنگی میرزاکوچک خان جنگلی است که در این راستا خدمات ارزنده ای را به مردم ستمدیده شمال کشور ارائه کرد.

 

وی با بیان این که مردم گیلان هیچ گاه خدمات ارزشمند میرزا را از یاد نخواهند برد، افزود: شجاعت، اسلامی بودن و مبارز بودن میرزا در مقابله با دشمنان ستودنی است.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه قدس گیلان تصریح کرد: ﺷﮫﯿﺪ ﻣﯿﺮزا ﮐﻮﭼﮏ ﺧﺎن ﺟﻨﮕﻠﯽ ﺗﻨﮫﺎ ﯾﮑﯽ از ﺳﺘﺎرﮔﺎن درﺧﺸﺎن اﯾﻦ دﯾﺎر اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﺑﺎزﺷﻨﺎﺳﯽ ﺳﯿﺮ و ﺳﻠﻮک اﺧﻼﻗﯽ و ﻣﺒﺎرزات ﺿﺪاﺳﺘﻌﻤﺎری اﯾﺸﺎن ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻪ ﺗﻨﮫﺎ اﻟﮕﻮی ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮای ﻣﻠﺖ اﯾﺮان، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮای ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻠﺖھﺎی ﻋﺪاﻟﺘﺨﻮاه و آزادی طﻠﺐ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم جمالی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺑﺮﺟسته ﻣﯿﺮزا ﮐﻮﭼﮏ خان ﺟﻨﮕﻠﯽ در ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ اﺳﺘﻌﻤﺎر و اﺳﺘﺒﺪاد و دﻓﺎع از دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم، ﺑﺮ اھﻤﯿﺖ ﻣﻌﺮﻓﯽ و ﺑﺎزﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ اﯾﻦ ﻣﺮد ﺑﺰرگ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮد و اظﮫﺎر داﺷﺖ: ﻧﮫﻀﯿﺖ اﺳﻼﻣﯽ ﺟﻨﮕﻞ ﺑﻪ رھﺒﺮی اﯾﻦ روﺣﺎﻧﯽ ﻣﺒﺎرز از ﻧﮫﻀﺖھﺎی ﺿﺪاﺳﺘﻌﻤﺎری ﺗﺎرﯾﺦ ﻣﻌﺎﺻﺮ ﮐﺸﻮرﻣﺎن اﺳﺖ.

 

وی افزود: ﻣﯿﺮزا ﮐﻮﭼﮏ ﺧﺎن در اﺣﯿﺎی اﺳﺘﻌﺪادھﺎی ﻣﻠﺖ اﯾﺮان در ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻧﻔﻮذ ﻣﺘﺠﺎوزان ﺑﻪ اﯾﺮان و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﻘﺎﯾﺪ ﻣﻠﯽ و ﻣﺬھﺒﯽ و دﻓﺎع از ارزش ھﺎی دﯾﻦ ﻣﺒﯿﻦ اﺳﻼم ﻧﻘﺶ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ و ﻣﻤﺘﺎزی دارد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات