۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۳۳۶۲۶

برگزاری نخستین جشنواره جوان، مقاومت و فضای مجازی در خراسان‌ جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری نخستین جشنواره جوان، مقاومت و فضای مجازی در استان خبرداد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ساماندهی و مدیریت فضای مجازی و مقابله با هجمه های تبلیغاتی دشمن در این فضا است.
احمد محبي _ مدير کل فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با بسیجیان و فعالان قرآنی خراسان جنوبی با بیان این که برای نخستین بار در کشور به میزبانی خراسان جنوبی جشنواره جوان، مقاومت و فضای مجازی برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین جایگاه و نقش مقاومت در جنگ نرم و زمینه‌سازی برای فرصت‌ها و کاهش تهدیدها در فضای مجازی، جهت‌دهی و افزایش محتوای تولیدی در فضای مجازی، تجلیل از فعالان حوزه فضای مجازی، شناسایی و معرفی توانمندی‌های افراد فعال در این حوزه، شناسایی و تقویت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه فضای مجازی است.

 

وی افزود: بخش‌های مختلف این جشنواره در قالب‌های وب‌سایت، وبلاگ، فتوبلاگ، پادکست، ویدئوکست، شبکه‌های اجتماعی کامپیوتری و شبکه‌های اجتماعی موبایلی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از جمله محورها و موضوعات این جشنواره را معرفی و تبیین نقش مقاومت در فضای مجازی و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی و صهیونیست‌ستیزی، راه‌های مقاومت در جنگ نرم و فضای مجازی و ایجاد خودآگاهی و جلوگیری از خود انگارگری، جنگ نرم، فضای مجازی و بصیرت عاشورایی، نقش جوانان و فضای مجازی در تقویت مقاومت و معرفی ارزش‌های اسلام و انقلاب به جهانیان عنوان کرد.

 

محبی ادامه داد:  فضای مجازی، فرصت‌ها و آینده‌نگری موضوعی، بررسی اندیشه‌های مقاومت‌گرایی در فضای مجازی و اثرات آن در بیداری اسلامی، معرفی شخصیت‌های مقاومت، اسوه‌های جهاد و شهادت در تمام جهان، الگوی سبک زندگی اسلامی از دیگر محورها و موضوعات این جشنواره است.

 

وی با بیان این که آخرین مهلت ثبت‌ نام در این جشنواره 25 آذرماه  سال جاری است، اظهار داشت: آخرین مهلت دریافت آثار 12 بهمن بوده و اختتامیه این جشنواره هم 20 بهمن‌ماه سال جاری در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: آثار ارائه شده در دو بخش فنی، گرافیکی و محتوایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برندگان از مجموع امتیاز هر دو بخش معرفی می‌شوند.

 

محبی افزود: در هر بخش به نفر نخست جشنواره مبلغ هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال جایزه داده می‌شود.

 

وی افزود:  به تشخیص هیأت داوران به سه نفر از برگزیدگان به عنوان شایسته تقدیر در هر بخش جشنواره مبلغ یک میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری کارگاه توجیهی آموزشی برای علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره در 27 آذرماه در سالن علامه فرزان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور استاد محمد‌حسین رجبی‌دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام خبر داد.

 

لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت‌نام به آدرس اینترنتی سایت فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی مراجعه و یا با شماره تلفن 32323393 داخلی 207 واحد فناوری اطلاعات رسانه‌های دیجیتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تماس بگیرند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات