۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۱۷۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

سبک زندگی دینی راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر تبیین باورهای دینی در نسل جوان جامعه گفت: جامعه و نسل جوان ما محتاج تبیین ارزش های دینی و سبک زندگی اسلامی برای در امان ماندن از سبک زندگی غربی است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در مصلای جمعه بابلکنار به موضوع ادب پرداخت و گفت: ادب یکی از کمالات مهم در نماز است که در آن مأموم قبل از امام به رکوع و سجده نمی رود و در همه مراحل نماز به امام اقتدا می کند.

 

وی به رعایت ادب در اذکار نماز پرداخت و افزود: خواندن صحیح الفاظ نماز یکی از نشانه های ادب در محضر پرودگار است و نمازگزاران باید کلمات را صحیح قرائت کند در غیر این صورت خواندن یک کلمه غلط در نماز موجب بلطان آن خواهد شد.

 

امام جمعه بابلکنار با بیان این که همه نماز گزاران باید آموزش ببینند تا کلمات نماز را صحیح ادا کنند، خاطرنشان کرد: دقت در معانی اذکار نماز از بی توجهی های انسان هنگام نماز می کاهد و همه توجه را به خداوند معطوف می کند.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این جمله که تأکیدهای بسیاری بر استحباب سجده بر تربت امام حسین(ع) شده است، تصریح کرد: یکی از معنای سجده بر تربت امام حسین(ع) یادآوری فرهنگ جهاد و شهادت در راه خدا است که در حقیقت تأسی به سیره سالار شهیدان برای رسیدن به عالی ترین درجه قرب الهی است.

 

وی ادامه داد: در حقیقت یک نماز گزار واقعی در هنگام سجده برتربت امام حسین(ع) بیعت با سیدالشهدا برای ایستادگی در راه خدا است و معنای واقعی کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است.

 

استاد حوزه علمیه بابل به دیگر جنبه های نماز و سبک زندگی دینی پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر نمازگزاری مکان و لباسش غصبی باشد نمازش باطل است حتی اگر دکمه لباسش از مال حرام بدست آمده باشد و این نشان دهنده عمق توجه اسلام به رعایت حقوق افراد در جامعه است.

 

وی افزود: نماز رشد و تعالی و سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد و انسان باید به  همه ابعاد نماز با دقت بیشتری توجه کند.

 

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به هشدار قران در خصوص سبک شمارندگان نماز گفت: کسانی که صدای مؤذن مسجد را بشوند، کسانی که نمازهای خود را سریع و بدون توجه بخوانند و کسانی که به وقت نماز دقت کافی نداشته باشند از جمله افرادی هستند که نماز را سبک می شمارند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از افراد دقتی که در چگونگی مصرف دارو از خود نشان می دهند در نماز ندارند و این برای یک جامعه مسلمان و دینی تأسف بار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابلکنار اذعان کرد: یکی دیگر از نشانه های استخفاف نماز، عدم توجه به مفاهیم نماز است و متأسفانه برخی ها با لباس های نامناسبی که حتی از پوشیدن آن در مقابل دیگر ابا دارند را در هنگام نماز استفاده می کنند.

 

وی افزود: سبک زندگی اسلامی برای ایجاد زندگی توأم با آرامش و سعادت است و به همین دلیل با مطالعه در احکام و دستورات دینی در خواهیم یافت که در هر دستور دینی معارفی گسترده برای زندگی بهتر برای دنیا و اخرت نهفته است.

 

حجت الاسلام بابائیان با تاکید بر تبیین باورهای دینی در نسل جوان جامعه گفت: جامعه و نسل جوان ما محتاج تبیین ارزش های دینی و سبک زندگی اسلامی برای در امان ماندن از سبک زندگی غربی است./1313/پ202/پب1

ارسال نظرات