۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۳۴۲۱۶

ششمین کنگره پیشگامان پیشرفت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین کنگره پیشگامان پیشرفت در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.
الگوي پيشرفت اسلامي ايراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، واعظ زاده رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در کنگره پیشگامان پیشرفت ایران اسلامی که پنج شنبه 13 آذر ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: در طول تاریخ ایران پادشاهان بی لیاقتی بر کشور ما حکمرانی می کردند اما نخبگان و وزیران شایسته ای همچون امیرکبیر حکومت ها را  با سیاست رام خویش می کردند.
 
وی افزود: بر خلاف کشورهای اروپایی که نخبگان آنها در قرون وسطی از طریق کلیسا ها مردم را تحت فشار و تنگنا قرار می دادند، در کشور ما وزیران شایسته ای بودند که واسط بین مردم و حکومت بودند و کار ها و اقدامات شایسته ای را انجام دادند.
 
رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با بیان اینکه ایرانی ها خیلی زودتر از کشور های اروپایی به تمدن و پیشرفت دست یافته بودند، اظهار کرد: در صنعت حمل و نقل ما خیلی زودتر از کشور های اروپایی از چرخ برای کالاسکه استفاده می کردیم، همچنین در معماری ایرانی اسلامی به پیشرفت های بسیاری دست یافته بودیم، که با ورود سبک زندگی غربی آنها را فراموش کرده ایم.
 
واعظ زاده ادامه داد: بسیاری از صنایع ما به دلیل عدم نوآوری از حرکت باز ماند و پیشرفت نکرد، صنعت چاقو سازی، کفاشی، قفل سازی از جمله صنایعی بودند که از رونق خوبی برخوردار بودند، اما با ورود کالا های بیگانه رونق خود را از دست دادند.
 
وی پادشاه هان نالایق ایران از جمله قجرها را باعث افول صنعت در کشور دانست و گفت: ناصرالدین شاه قارجار سعی داشت مردم ایران را عقب مانده نگه دارد و به همین واسطه 50 سال بر ایران حکمرانی کرد تا این که ترور شد.
 
رییس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به انقلاب صنعتی که در اروپا رخ داد، افزود: اروپایی ها بعد از آنکه سلطه و نفوذ کلیسا ها بیرون آمدند، گویا از خواب بلند شدند و زنجیر ها را پاره کردند، در نتیجه به پیشرفت رسیدند.
 
در پایان این مراسم از زوج نخبه علمی کشور دکتر شیخ جباری و همسرشان دکتر یاسمن فرزان تقدیر به عمل آمد و برگزیده گان کنگره نیز معرفی شدند.
 
گفتنی است، چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عنوان، پیشرفت ایران، در گذشته و حال و آینده در اردیبهشت ماه سال 94 با هدف واکاوی علل و عوامل بنیادین موثر در فرایند پیشرفت ایران در گستره زمانی و با توجه به فرصت ها، چالش ها و سرمایه های ماندگار ملی و ارایه تصویری آینده پژوهانه در افق یکصد ساله برگزار خواهد شد./818/پ202/ب4
ارسال نظرات