۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۴۸۶
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:

لبخند زدن به فتنه‌گران آنها را در نابود کردن دین یاری می‌کند/ بغض ما از آمریکا همیشگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران آشتی کردن با فتنه‌گران را بی‌معنی و اشتباه خواند و گفت: فتنه‌گری که توبه نکرده، همچنان به دنبال روزنه‌ای برای نیش زدن به جامعه اسلامی است؛ لبخند زدن به فتنه‌گر و ضد ولایت سبب یاری آنان در نابودی دین می‌شود، کسی که در مقابله با فتنه‌گران سکوت کند، در امتحان الهی مردود است.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امشب در جمع عزاداران شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه در ادامه تبیین مسأله شعائر الهی، با اشاره به آیه«وَلَـکِنَّ اللَّـهَ حَبَّبَ إِلَیْکُمُ الْإِیمَانَ وَزَیَّنَهُ فِی قُلُوبِکُمْ وَکَرَّ‌هَ إِلَیْکُمُ الْکُفْرَ‌ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْیَانَ»،گفت: خداوند جاذبه ایمان را در جان انسان بنا کرده و کسی که ایمان داشته باشد، قلبش نورانی و مزین است.

 

وی با بیان این که دل بدون ایمان، آراستگی ندارد، افزود: ایمان سرمایه اصلی انسان بوده و مایه نجات وی است، دلی که ایمان نداشته باشد، همانند لجن زار بوده و به راحتی در مقابل شهوات تسلیم می شود، این نوع دل، در مقابل تهدیدها نیز ثبات قدم ندارد.

 

امام جمعه موقت تهران به عوامل آرامش و عدم آرامش انسان ها اشاره کرد و اظهار داشت: فردی که با خداوند ارتباط نداشته باشد، آرامشش سلب شده و در خودش محبوس می شود، انسان می تواند با قرائت سوره انشراح و گفتن ذکر «یا باسط»، آرامش و قرار را به زندگی خود برگرداند.

 

وی ایمان را سرمایه انسان و مایه اقتدار وی دانست و ادامه داد: اساس زندگی مؤمنان، ایمان و محبت به خداوند است، خداوند محبت دو چیز را در یک دل قرار نداده و دلی که به چند جا تعلق داشته باشد، تجزیه شده به حساب می آید؛ بنابراین محبت های دیگر انسان مانند محبت به فرزند و خانواده را می توان در راستای محبت الهی قرارداد، محبت به خانواده، در طول محبت به خداوند است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که محبت امری قلبی بوده و خواسته خداوند نسبت به خودش و اولیائش است، ابراز داشت: باید توجه داشت که  خداوند فقط محبت قلبی را کافی نمی داند و انسان باید مسائل توحیدی را در شعارها فضاسازی کند.

 

وی به مراتب محبت امام علی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: محبت قلبی حضرت یک سوم از ایمان است، یاری امام علی(ع) با زبان دو سوم ایمان بوده و تبعیت عملی از ایشان، تمام ایمان را تشکیل می دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند درباره ی دوست داشتن اهل بیت(ع)، عبارت «مودت» را در قرآن کریم بیان کرده است، یادآور شد: مودت به معنای شدت محبت به همراه اظهار آن است؛ بنابراین دوست داشتن ائمه طاهرین(ع) باید همراه با اعلام و اظهار باشد، مودت شعور با شعار است.

 

وی عنوان داشت: خداوند درباره ارتباط زن و شوهر نیز از عبارت مودت استفاده کرده است، این بدان معناست که زن وشوهر باید محبت خود را به یکدیگر ابراز کنند، بی محبتی تاریکی زندگی بوده و سبب تحمیلی بودن آن می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که خداوند برای عمومی شدن فضای دینی در بعدهای ولایت و برائت، شعائر را قرار داده است، خاطرنشان کرد: گفتن اذان از شعائر بوده و اعلام پیروزی و هویت مسلمانان است، مسلمانان باید با شرکت در اجتماعات دینی دشمنان را کور کنند؛ رمی جمرات تجلی برائت است.

 

وی با اشاره به این مطلب که همیشه دشمن در کمین است، گفت: مسلمانان و شیعیان بدانند که در جبهه حق علیه باطل حضور دارند؛ بنابراین در این جبهه باید به همرزمان ابراز علاقه کرده و دائما از دشمنان برائت بجوییم، بغض ما نسبت به دشمنان دین از بین نمی رود، یک بار مرگ بر آمریکا گفتن کافی نیست.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خطرات نفس انسان، افزود: گاهی نفس انسان از دشمن خطرناک تر است، اگر انسان نفس خود را آرام کند، تمام افعال دشمن به نفع وی می شود، به عنوان مثال دشمنان امام حسین(ع) را شهید کردند، اما خودشان نابود شدند.

 

وی اظهار داشت: گفتن مرگ بر آمریکا، مرگ بر ستمگر، مرگ بر متجاوز و مرگ برقانون شکن است، تمام این صفات در آمریکا جمع شده است، ما در مقابل هر ظالمی ایستادگی کرده و رمی جمرات می کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی آشتی کردن با فتنه گران را بی معنی و اشتباه خواند و ادامه داد: فتنه گری که توبه نکرده ، همچنان به دنبال روزنه ای برای نیش زدن به جامعه اسلامی است، لبخند زدن به فتنه گر و ضد ولایت سبب یاری آنان در نابودی دین می شود، کسی که در مقابله با فتنه گران سکوت کند، در امتحان الهی رفوزه است.

 

وی در پایان ابراز داشت: محرم و صفر از شعائر همیشگی و مایه حیات اسلام است؛ بنابراین برای زنده نگه داشتن اسلام، باید شعائر را زنده نگه داشت./1323/پ201/ف  

 

ارسال نظرات