۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۳۴۵۱۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

شناخت ولایت مهم ترین آرمان اربعین است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که اربعین روز تجدید عهد با اهل بیت(ع) است، گفت: مهم ترین آرمان اربعین شناخت ولایت است.
غلامي تبليغات لرستان

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مهم ترین آرمان اربعین شناخت دوباره حق امام حسین(ع) یعنی همان ولایت است.

وی با بیان این که بدون شناخت برای هیچ فردی رستگاری نیست، افزود: عدم همراهی مردم و عدم شناخت و درک آنان از ولایت موجب به شهادت رسیدن امام حسین(ع) شد.

حجت الاسلام غلامی عنوان داشت: شناخت ولایت تجدید بیعت مردم با اهل بیت عصمت و طهارت است و اربعین بهترین فرصت برای  تجدید بیعت است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با بیان و بررسی زوایای گوناگون اربعین افزود: در ادیان الهی برای اربعین جایگاه مقدسی ذکر شده است و مورد احترام است.

وی با اشاره به روایات خاطرنشان کرد: کسی که اهتمام ورزد و قبر امام حسین(ع) را از راه دور یا نزدیک زیارت کند، همچون کسی است که خداوند را زیارت کند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به سخن امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد: کمترین پاداشی که به زائر امام حسین(ع) در کرانه فرات داده می شود این است که گناهان مقدم و مؤخر او بخشیده می شود در صورتی که حق و حرمت را شناخته باشد.

وی در راستای بهره بردن از فضائل اربعین با اشاره به سخنان امام رضا(ع) بیان داشت: اگر کسی می خواهد در اتاق های بهشتی سکونت کند باید قاتلان امام حسین(ع) را مورد لعن قرار دهد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی لرستان افزود: کسانی که می خواهند پاداش افرادی را که همراه امام حسین(ع) به شهادت رسیده اند ببرند، باید بگویند ای کاش من نیز همراه آنان بودم و در راه حق به شهادت می رسیدم.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: دوست دار و محب اهل بیت(ع) باید در غم اهل بیت(ع) غمگین و در شادی آنان شاد باشد تا در بالاترین درجات قرار گیرد./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات