۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۳۴۹۰۶
مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق:

رفتار تکفیری‌ها یادآور اعمال یزیدیان در کربلا است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه تاریخ در حال تکرار است و شرایط کنونی جهان با زمان امام حسین (ع) بی شباهت نیست، گفت: رفتار امروز تکفیری‌ها یادآور اعمال یزیدیان در کربلا است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در برنامه تلویزیونی سوگ عرشیان که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، حماسه کربلا را نماد صبر، استقامت و مبارزه خواند و به تبیین درس هایی از مکتب صبر حضرت زینب (س) پرداخت.



وی با بیان اینکه صبر در همه جا به معنای سکوت نیست بلکه به معنای ایستادگی و استقامت و متناسب با شرایط زمان و مکان انجام وظیفه است، گفت: حضرب زینب کبری (س) با صبر خود مکتب سیدالشهدا را زنده نگه داشتند.



وی در ادامه قیام عاشورا را به دو بخش خون و پیام تقسیم کرد و افزود: بخش خون به عهده شهدای کربلا و پیام رسانی نیز بر عهده حضرت زینب (س) بود و ایشان در هر کجا متناسب با شرایط زمان و مکان این رسالت را به بهترین شکل به انجام رساندند.



مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه به تطبیق شرایط امروز جهان اسلام به ویژه تهاجم گروه‌های تکفیری تروریستی با زمان امام حسین (ع) پرداخت و گفت: حماسه کربلا در طول تاریخ و برای بشریت درس آموز است.



وی با بیان اینکه تاریخ در حال تکرار است و شرایط کنونی جهان با زمان امام حسین (ع) بی شباهت نیست، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با قیام تاریخی خود دادگاهی برای محاکمه جنایتکاران تشکیل دادند و امروز نیز علمای ما به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری با بیانات رسای خود استکبار جهانی را به محاکمه کشیده اند.



حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی هدف جریانی به نام داعش را که برخواسته از استکبار است، ایجاد اسلام هراسی خواند و اظهار داشت: اگر از اعضای این گروه تکفیری تروریستی بپرسند که چرا زن و بچه بی گناه را می‌کشید هیچ پاسخی ندارند، همچنانکه در زمان امام حسین (ع) یزیدیان برای کشتن یاران امام حسین (ع) به ویژه طفل شش ماهه آن حضرت هیچ پاسخ منطقی نداشتند.



این پژوهشگر عرصه دین ادامه داد: در کربلا یک جریان دنیاطلبی، هوا و هوس و بی منطقی و جریان دیگر صفا و صمیمیت، منطق، استدلال، پاکی و ماندگاری بود؛ از این رو حضرت زینب (س) صبر می‌کند و خداوند نیز به او بشارت می‌دهد که حماسه کربلا را به زیبایی به اوج برساند که اتصال به خدا و خداباوری زیبایی را به اوج می‌رساند.



وی افشا کردن ماهیت جریان‌های تکفیری را وظیفه همه مسلمانان دانست و تأکید کرد: امروز تکلیف شرعی و اخلاقی هر مسلمانی است که از رزمندگانی که در برابر داعش در عراق، سوریه و لبنان و دیگر نقاط جهان می‌جنگند حمایت کنند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در پایان با اشاره به راهپیمایی پرشور اربعین حسینی که براساس آن میلیونها زائر از نقاط مختلف کشور عراق و دیگر کشورها با پای پیاده عازم کربلای معلی می‌شوند، از آنان خواست که جلوه‌های زیبای قیام اباعبدالله الحسین (ع) را به جهانیان نشان دهند و ضمن رعایت روحیه برادری و تعاون، آداب زیارت را رعایت کنند و بهانه به دست افراد مغرض ندهند./840/د101/ب6

ارسال نظرات