۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۹۳۵
استاد حوزه علمیه کرمان:

وظیفه مؤمن دور کردن جامعه ار منکرات است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان گفت: باید از هم نشینی با کسانی که منکر را انجام می دهند به طور جدی پرهیز کرد، چراکه هر منکر مانند ویروس واگیردار است و ممکن است به انسان نفوذ و اسباب نابودی وی را فراهم کند.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سیدعباس موسوی، استاد مدرسه علمیه محمودیه کرمان، صبح امروز در جمع برخی از طلاب این مدرسه گفت: برخی از مومنان به سبب عبادت هایشان دچار عجب می شوند که این نشان از فراموش کردن اصل عبادت یعنی تواضع و شکستن نفس است.

 

وی در ادامه افزود: جنگ دشمن به وسیله شمشیر، جهاد اصغر است و جهاد اکبر جنگ نرم با نفس است؛ جنگ نرم یعنی از بین بردن بدی های اخلاق که بسیار سخت تر از جنگ نوع اول است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که برای جهاد اکبر باید از نوجوانی شروع به کار کرد، یادآور شد: جهاد نفسانی یعنی خود را نادیده گرفتن و فنا شدن در راه خداوند که افزون بر سختی کار، شیطان های انسی و جنی از هر راهی برای اذیت کردن این مجاهد استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به سختی های جهاد اکبر عنوان کرد: از اهل بیت(ع) روایت شده که مجاهد در جنگ اکبر در دوره آخرالزمان به نام های عقب افتاده و سایر لقب های ناپسند ملقب می شود که به طور آشکار در این روزها مشاهده می شود که افراد با ایمان را عقب افتاده می نامند.

 

استاد حوزه علمیه گفت: پرهیز خود انسان از بدی ها و مشغول شدن به کارهای پسندیده، یکی از فایده های امر به معروف و نهی از منکر است که نباید نادیده گرفته شود.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را سبب زنده بودن قلب دانست و افزود: منکر را باید با دست و زبان انکار کرد؛ یعنی انسان هم باید خود را از منکر جدا کند و هم دیگران به ترک منکر دعوت کرد.

 

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: باید از هم نشینی با کسانی که منکر را انجام می دهند به طور جدی پرهیز کرد، چراکه هر منکر مانند ویروس واگیردار است و ممکن است به انسان نفوذ پیدا کند و اسباب نابودی وی را فراهم کند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به خطرات هم نشینی با عاملان منکر بیان داشت: صله رحم مستحب است اما صله رحم با خانواده های گناهکار خوب نیست، چراکه سبب تزلزل خود و خانواده انسان می شود.

 

وی با بیان این که مومن باید خوشرو باشد، در پایان گفت: مقابله با منکر بسیار سخت است، زیرا منکر و عاملان آن از لحاظ مادی بسیار جذاب هستند؛ برخلاف برخی از مومنان که در ظاهر جذاب نیستند و هیچ نیرویی را برای اسلام جذب نمی کنند./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات