۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۳۵۰۵۲
رییس سازمان حج وزیارت:

آمار زائران اربعین از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج وزیارت از حضور بی‌سابقه زائران اربعین حسینی در راهپمیایی بزرگ امسال خبر داد و اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی به سوی عراق سفر کرده‌اند.
سعيد اوحدي، رييس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، مهندس سعید اوحدی، رییس سازمان حج وزیارت ایران، امروز در گفت‌وگو با پیک بامدادی رادیو ایران به ارائه گزارشی از حضور زائران ایرانی در مرزها پرداخت و اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از زائران ایرانی از مرزها عبور کرده‌اند.



وی که در چند روز گذشته به صورت مرتب از مرزهای کشور جهت تسهیل خروج زائران ایرانی به استان‌های ایلام و خوزستان سفر کرده بود، وضعیت تردد در مرزها را روان اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد حضور زائران در مهران از هموطنان عزیز می‌خواهیم که برای خروج از کشور این مسیر را انتخاب نکنند.



اوحدی تصریح کرد: خوشبختانه تمامی امکانات استان‌های مرزی برای این راهپیمایی بزرگ بسیج شده‌اند و مسؤولان عزیز نیز تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا این راهپیمایی بزرگ به خوبی برگزار شود.



وی یادآور شد: هم‌اینک در جلسات مختلفی که در مرزها با اعضای ستاد اربعین داشتیم، تصمیم گرفته شد تا امکانات لازم جهت بازگشت زائران فراهم شود.



رییس سازمان حج وزیارت از زائران اربعین حسینی خواست تا جهت بازگشت به ایران اسلامی برنامه‌ریزی کنند و ادامه داد: با توجه به آمار بالای زائران اربعین در سال جاری از همه عزیزان می‌خواهیم نسبت به بازگشت خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با مشکل روبه‌رو نشوند.



وی یادآور شد: در حال حاضر 4500 هزار دستگاه اتوبوس در مرزها جهت بازگشت زائران اربعین حسینی ساماندهی شده است تا عزیزان زائر بتوانند به راحتی به شهرهای خود باز گردند./840/د102/ب6

ارسال نظرات