۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۵۱۱۳
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

تیم دیپلماسی با قدرت به دنبال احقاق حقوق ملت در عرصه بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی گفت: امروز دولتمردان ما با قدرت در جهان به رایزنی و گرفتن حق و حقوق ملت عزیز ایران می پردازند و همچنین غربی ها سر تعظیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران فرود می آورند.
حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در دیدار با مردم نمازگزار که در مسجد سید های اراک صورت پذیرفت گفت: مهم ترین و سخت ترین حق هایی که خداوند متعال در قرآن بیشتر به آن بشارت کرده است حق الناس است؛ ممکن است خداوند در روز قیامت از حق خود بگذرد اما هیچ گاه از حق انسانهای دیگر گذشت نخواهد کرد.


آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که خداوند متعال حقوقی را بر ما واجب کرده است، بیان کرد: خداوند بلند مرتبه حـق نماز، حق روزه ، حق صدقه و همچنین سایر افعال و حق کارهایی که از ما به وجود می آید را بر گردن ما واجب کرده است.

وی افزود: خداونـد بر ما حق مادر ، حق پدر ، حـق فرزندان، حق برادر و خواهران و حق سایر نزدیکان را واجـب کرده است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: حق همسایه، حق رفیق، حق شریک، حق مال، حق کسی که به او قرض داده ای، حق کسی که از او قرض گرفته ای، حق کسی که تو از او مشورت می خواهی و حق کسی که باتو معاشرت دارد بر ما واجب است.

وی بیان کرد: خداوند متعال بر ما حق اعضای هفت گانه را واجب کرده است که شامل رعایت حق چشم، حق گوش، حق زبان، حق دستها، حق پا، حق شکم و حق عورت است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود در رابطه با حقوق و حق هایی که خداوند متعال برای انسان ها واجب کرده است بیان کرد: در حقوق و حق هایی که خداوند بر ما واجب کرده است حـق مولا و ولی است که بر ما احسان می کنند.

 
وی تصریح کرد:همه حق و حقوق های ذکر شده بر طبق رساله حقوق امام سجاد(ع) می باشد و امام سجاد(ع) در رساله‌ی حقوق برای هر عضوی حق تعیین کرده است.

امام جمعه اراک در رابطه با حق صدقه گفت: حق صدقه ذخیره است و باید فوری و بدون منت باشد و بهترین ها را صدقه بدهید و بدانید صدقه دادن باید سریع و با عجله و به صورت مخفیانه باشد و همچنین آداب صدقه دادن را رعایت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: لنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ»(آل عمران/92) یعنی اگر می‌خواهید رشد کنید از چیزهایی که دوست دارید باید انفاق نمایید.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که شهدا بر ما حق دارند گفت: امروز مشاهده می کنیم که دولتمردان ما با قدرت در جهان به رایزنی و گرفتن حق و حقوق ملت عزیز ایران می پردازند و همجنین غربی ها سر تعظیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران فرود می آورند و امروز قدرت ملت ایران به برکت خون شهیدان عزیز و بلند مرتبه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز تمام زندگی ما با ارتباطات است و همه انسان ها با ارتباطات به یکدیگر وابسته هستند؛ در این راستا باید این دهکده ارتباطی همراه با علم و پژوهش حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که فضای مساجد باید فضای معنوی و روحانی باشد اظهار داشت: مساجد باید فضای آرام، معنوی،علمی و روحانی را فراهم آورند.

وی بیان کرد: در عزاداری ها نباید کارهای سبک انجام گیرد و عزاداری امام حسین(ع) نمایشگاه نیست، باید حجاب را رعایت کنیم و فضای جامعه را در جهت معنویات هدایت نماییم.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: مهم ترین بخش حقوق، حقوق اساسی است و اگر حقوق اساسی رعایت شود حقوق های دیگر هم رعایت می شوند. /842/پ202/ج
 

 

ارسال نظرات