۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۵۳۸۲
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم:

جمعیت میلیونی شیعیان در کربلا مدافع جریان مقاومت در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم، جمعیت میلیونی شیعیان را مدافع جریان مقاومت دانست و گفت: تجمع میلیونی اربعین، پشتوانه استراتژیک جریان مقاومت در منطقه است و به عنوان قدرت نرم می‌تواند به قدرت سخت در میدان حضور پیدا کند.
نعمت‌الله کرم الهي، مدير گروه افکار سنجي و پيمايش اجتماعي

نعمت الله کرم اللهی، استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به همایش و تجمع اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: با دو نگاه مادی و معنوی می‌توان عزاداری اربعین را بررسی مورد تحلیل قرار داد.

 

وی راهپیمایی اربعین را با نگاه معنوی، گامی به سوی تعالی و انسان کامل خواند و اظهار داشت: کسی که در تجمع اربعین شرکت می‌کند در مرحله نخست آثار تعالی معنوی در خودش ایجاد می‌شود و در گام بعد این رشد و تعالی را به جامعه منتقل می‌کند.

 

کرم اللهی، راهپمایی اربعین را متفاوت از تجمعات معمول دنیا دانست و بیان داشت: با نگاه کارکردی و جامعه شناختی، راهپمایی اربعین افزون بر سلامت جسمی که در افراد دارد آثار روحی فراوانی نیز دارد.

 

وی تجمع اربعین را موجب خودآگاهی و هویت سازی در افراد عنوان کرد و افزود: آگاهی جمعی، احساس تعلق مشترک و وفاداری به ارزش‌های جمعی از آثار راهپیمایی اربعین است که با هویت مشترکی به نام شیعیان بروز پیدا کرده است.

 

این استاد دانشگاه، عزادرای اربعین را اعلام حضور شیعیان دانست و تأکید کرد: ظرفیت بسیج گری شیعه می‌تواند در مقابل تهدیدات یا برای استیفای منافعش بایستد و معادلات منطقه و جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

 

وی جمعیت میلیونی شیعیان را مدافع جریان مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: تجمع میلیونی اربعین، پشتوانه استراتژیک جریان مقاومت در منطقه است و به عنوان قدرت نرم می‌تواند به قدرت سخت در میدان حضور پیدا کند.

 

کرم اللهی اربعین را تعیین کننده موضع شیعه در کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: این حضور میلیونی و احساس واحد شیعیان، نشاندهنده امت واحده‌ای است که موضع مخالفان را نیز در مقابل جریان مقاومت، تضعیف خواهد کرد.

 

وی ابراز کرد: منطقه خاورمیانه به عنوان قلب زمین،‌ مرکز ارتباط شرق و غرب و منبع انرژی جهان است ازاین‌رو استکبار جهانی برای تسلط بر منابع منطقه و نابود کردن جریان مقاومت به ویژه اسلام سیاسی تلاش بسیاری کرده است.

 

استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم رژیم صهیونیستی را نماینده استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: استکبار جهانی از برای کمک به رژیم صهیونیستی از ظرفیت گروه‌های تکفیری در منطقه بهره‌برداری می‌کند.

 

کرم اللهی در پایان گفت: امروزه در دنیا برای تخلیه کردن هیجانات روحی در اجتماعات ماشینی به «کارناول‌های پرتقال، گوجه‌فرنگی و ...» رو آورده‌اند تا با این روش‌ها اندک آرامشی در افراد ایجاد شود اما در فرهنگ شیعه این هیجانات در جهت تعالی معنوی و روحی، توصیه شده است./908/ت302/ب6

ارسال نظرات