۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۲۳۵۵۶۶

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهریار

خبرگزاری رسا ـ آیین عزاداری اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در باغستان شهریار با حضور امام جمعه و مسؤولان این شهرستان برگزار شد.
اربعين باغستان شهريار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری اربعین حسینی صبح امروز با حضور امام جمعه شهر باغستان شهریار، شهردار، مسؤولان و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم امام جمعه شهر باغستان در سخنانی گفت: این ایام متعلق به امام حسین(ع) است و ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی نظامی که حدود 35 سال است که پرچم حسینی را برافراشته و در مقابل یزیدیان عالم ندای حسینی سر داده است.

 

وی افزود: ما در این انقلاب داعیه دار پرچم امام حسین(ع) هستیم و یک تکلیف نسبت به خودمان و یک تکلیف نسبت به عالم هستی داریم، تکلیفی که نسبت به خودمان داریم این است که مواظبت کنیم و کاری کنیم که امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) از ما راضی باشند.

 

حجت الاسلام سادات رسول در ادامه خاطرنشان کرد: خوشحال باشیم پرچم امام حسین(ع) دست ما است و خدا نکند که عنایت امام حسین(ع) از من و شما برگردد و علمداری را از ما بگیرد، این زمانی صورت می گیرد که ما دیگر کار و حرکت و فکرمان حسینی نباشد و باید دقت کنیم که امام حسین(ع) به این دلیل قیام کرد که کسانی که مدعی دین پیامبر و اسلام بودند رفتارشان طوری بود که با دین پیامبر منافات داشت به همین دلیل امام حسین(ع) به جهت اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

 

گفتنی است، در این مراسم که به همت ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، مداحان به مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت پرداختند./802/پ203/ب4

ارسال نظرات