۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۳۶۰۷۲

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از برترین های پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزاری شب شعر« غربت آفتاب» در مشهد و اعلام برنامه های فرهنگی دهه آخر صفر اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،علیرضا رشیدیان در دیدار استاندار با اساتید واحد مشهد و تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری دانشگاه آزاداسلامی خراسان رضوی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: باید تلاش شود با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها، ظرفیت‌های درونی اقتصاد و فرهنگ محقق و در حوزه رقابتی به ویژه در سطح منطقه جای خود را باز کنیم.

 

وی رسیدن به توسعه و پیشرفت پایدار را جز با اتکا و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی ممکن ندانست و ابراز امیدواری کرد: با کمک مسؤولان دانشگاه ها این امر محقق گردیده و پژوهش‌های دانشگاهی ، مساله محور و کاربردی شود و مشارکت در اجرا بعنوان یکی از اصول اصلی دنبال شود.

 

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به پیشنهاد مربوط به تعیین دانشگاه ها به عنوان معین و پشتیبان حوزه های مختلف اجرایی گفت: تحقق این امر می تواند تا حدی وضعیت موجود ارتباط بین دانشگاه، صنعت و جامعه را در جهت حل مسائل و مشکلات جامعه بهبود بخشد.

 

وی به بودجه‌های پژوهشی و بهره‌گیری از آن ها در حل مسائل و مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: پیگیری برای دریافت مجوز استفاده از این بودجه به منظور مشارکت در پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا در حال انجام است تا تولید علم کاربردی تر شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد از ظرفیت های دانشگاهی برای برش استانی نقشه توسعه علمی کشور استفاده شود تا نتیجه مطلوبی در برداشته باشد.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: مسأله اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در گذشته بسیار اهمیت داشت اما خوشبختانه با نگرش جدید دانشگاه کارآفرین و حرکت مراکز علمی به این سمت کمی از دغدغه مسئولین کاهش یافته است.

 

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه‌های استان‌های خراسان نیز گفت: دانشگاه‌ها ما باسرعت مناسبی از آموزش‌محور به سوی پژوهش محور رفته‌اند.

 

عبدالمجید حلمی افزود: باوجود اینکه در سال 2013 در تولید علم رتبه 17 جهان را داشته‌ایم ام در اثربخشی علم و تولید ثروت از علم رتبه 96 دنیا را داشته‌ایم که جایگاه مناسبی نیست.

 

شب شعر غربت آفتاب در مشهد برگزار می شود

همزمان با ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، شب شعری با عنوان «غربت آفتاب» برگزار می شود.

 

یوسف امینی معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی (ع) و در آستانه رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام، شب شعری با عنوان غربت آفتاب برگزار می گردد،در این شب شعر شاعران برجسته مشهدی و خراسانی شرکت خواهند داشت.

 

 گفتنی است، در برگزاری این مراسم موسسه فرهنگی و هنری حریم ولایت، انجمن های ادبی مشهد و شهرداری منطقه 10 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس مشارکت دارند.

 

برنامه های فرهنگی دهه آخر صفر

یوسف امینی، معاون مدیر کل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشهد، برنامه های این اداره را به مناسبت دهه آخر صفر اعلام کرد.

 

وی با بیان این که محرم و صفر ماه هایی هستند که انسان با یادآوری حادثه عظیم کربلا و قیام خونین ثارالله،  می تواند به خودسازی و تهدیب نفس بپردازد، اعلام کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس، امسال برنامه های ویژه ای را برای دهه آخر صفر تدارک دیده است.

 

وی افزود: توزیع چهارهزارنسخه کتاب های زیارت بعید حضرت رسول (ص) در بین مساجد و ایستگاه های بین راهی زائرین پیاده، اجرای نمایش مذهبی طوفان با نگاهی به قیام عاشورا درمحل مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ، اجرای نمایش مذهبی رستگاری در گرای 61 درجه با موضوع زیارت اربعین در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید هاشمی نژاد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس عاشوراییان در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهید مدرس، برگزاری مسابقه فرهنگی و مذهبی فرزندان عاشورایی با همکاری موسسه فرهنگی و هنری سلمان فارسی،برگزاری مسابقه عکاسی و مستند سازی کاروان های پیاده و هیات عزاداری در مشهد ، برگزاری مراسم شهادت امام رضا (ع) و رحلت پیامبر اعظم(ص) با حضور هنرمندان ، اجرای مراسم تعزیه خوانی خیابانی در 7 نقطه از شهر مشهد ( بازار رضا،17 شهریور، طبرسی،نوغان، خواجه ربیع،بهشت رضا وبلوار شهید نامجو) و برگزاری دعای ندبه و سخنرانی در موسسه یاوران خاتم الاوصیاء از جمله دیگر برنامه ها است.

 

معرفی اعضای جدید کمیته مصاحبه تخصصی موسسات فرهنگی قرآن و عترت

طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اعضای جدید کمیته مصاحبه تخصصی موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان خراسان رضوی معرفی شدند.

 

با توجه به تغییرات بوجود آمده در روند صدور مجوزهای مربوط به موسسات فرهنگی قرآن و عترت، اعضای کمیته تخصصی موسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی در دور جدید معرفی شده و از سوی سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابلاغ خود را دریافت کردند.

 

در این ابلاغ آمده است:موسسات فرهنگی قرآن و عترت به عنوان یکی از پایگاه های مردمی در عرصه قرآن و عترت از جایگاه موثری در تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی در سطح جامعه برخوردار هستند.

 

 لذا اهتمام به سه اصل هدایت، حمایت و نظارت بر موسسات و حرکت در راستای اجرایی نمودن سند منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور در انتخاب و گزینش مدیران و منابع انسانی موسسات قرآن و عترت از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

 

اعضای جدید این کمیته دکتر محمد صادق علمی، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کاظمی نسب، یوسف امینی و حمید صمدی هستند./934/پ203/ب5

 

ارسال نظرات