۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۹۳۲

سفر رییس مجلس به سوریه پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی بعد از یک روز پرکار و شلوغ در سوریه، دمشق را به مقصد بیروت ترک کرد.
سفر رییس مجلس به سوریه پایان یافت

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه های خود در سوریه عصر امروز(یکشنبه 30 آذر) با نخست وزیر سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

 

دکتر لاریجانی در این دیدار که در محل ساختمان نخست وزیری برگزار شد گفت: ما از گذشته فکر می کردیم که مسئله سوریه موضوع حیاطی برای منطقه است، حال با توجه به گذشت زمان این موضوعات بیشتر مشهود می شود.

 

وی ادامه داد: مسئله تروریسم در سوریه وعراق یک مسئله منطقه ای است و به طور حتم کشورهای حامی گروه های تروریستی یک اشتباه بزرگ مرتکب شده اند و به طور حتم در آینده این کشورها با مشکلاتی در این حوزه مواجهه می شوند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا به مسئله تروریسم در منطقه با یک نگاه استراتژی نگاه کرده و حمایت ما از ملت سوریه برای آن بود که دشمن در منطقه به دنبال از بین بردن ریشه های مقاوت است.

 

دکترلاریجانی با بیان اینکه اسراییلی بودن ماهیت پروژه بحران در سوریه و عراق بسیار مشهود است افزود: ملت و دولت سوریه هم اکنون از گردنه سنگین مشکلات عبور کرده اند و به نظر من شرایط در سوریه در آینده ای نزدیک بهتر خواهد شد.

 

برپایه این خبر نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت سوریه توضیحاتی را در خصوص وضعیت این کشور بیان کرد.

 

وی همچنین با اشاره به روابط دیرنه و مستحمکم ایران و سوریه در بسیاری از حوزه ها از جمله موضوع فرهنگی و سیاسی اظهار داشت: این موارد و رهنمودهای رهبرمعظم جمهوری اسلامی موجب نزدیک شدن افکار روسای جمهور دو کشور شده است.


دیدار دکتر لاریجانی با نمایندگان گروه‌های فلسطینی

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با نمایندگان گروه‌های فلسطینی در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

 

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (یکشنبه) در جریان سفر یک روزه خود به کشور سوریه با نمایندگان گروه‌های فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

دیدار رییس مجلس با وزیر خارجه سوریه/ ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه است

دکتر لاریجانی همچنین با ولید معلم وزیر خارجه سوریه نیز دیدار و گفت وگو کرد.ولیدمعلم:ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه است

 

دکتر لاریجانی با اشاره به سفر وزیر امورخارجه و نخست وزیر سوریه به تهران گفت: قطعا این سفر و حضور در نشست های مربوطه دارای اهمیت های بسیاری بود.

 

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با توجه به تحولات منطقه ای در چند وقت اخیر هم اکنون شاهد هستیم که کشورهایی که روحیه قدرت مأبانه داشتند از این حالت در آمدند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران و سوریه و عراق در تهران گفت: برگزاری چنین نشست هایی آثار و فواید بسیاری دارد وقطعا در آینده می توان به اعضای چنین نشست هایی افزود.

 

وی آینده و مسیر سوریه را روشن ارزیابی کرده و گفت: مقاوت باید محور مردم سوریه باشد.

 

ولیعد معلم وزیر امور خارجه سوریه نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه ما احترام خاصی برای رییس مجلس ایران قائل هستیم گفت: ایران در تمام ادوار دوست وفادار سوریه بوده است از طرفی دیگر سفر هیأت پارلمانی ایران به ریاست دکتر لاریجانی داری اهمیت بسیاری است زیرا رویدادهای پی در پی و سریع در منطقه در حال رخ دادن است.

 

وی ادامه داد: ملت سوریه همواره از کمک های برادرانه ملت ایران تشکر می کند و همچنین نقش آقای دکتر لاریجانی رییس مجلس در دنبال کردن رابطه برادرانه با ملت سوریه پر رنگ است/924/د102/ج


ارسال نظرات