۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۹۹۱

مشارکت 13 دانشگاه آذربایجان‌شرقی در کنگره شهدای دانشجوی استان

خبرگزاری رسا ـ کنگره شهدای دانسجوی آذربایجان‌شرقی 19 آذرماه در دانشگاه تبریز کلید خورد که با مشارکت 13 دانشگاه استان ادامه دارد.
نشست خبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و رییس کنگره شهدای دانشجوی استان امروز در نشست مطبوعاتی به تشریح برنامه های کنگره سالانه شهدای دانشجوی استان پرداخت و اظهار داشت: این کنگره که 19 آذرماه در دانشگاه تبریز کلید خورد، آغاز برنامه های منسجم و برنامه ریزی شده در راستای تکریم و ارج نهادن به فرهنگ شهید و شهادت است.

 


وی با بیان این‌که فرهنگ سازی تنها با یک اتفاق، میسر نمی شود، خاطرنشان کرد: تفاوت کنگره شهدای دانشجوی استان با دیگر کنگره ها این است که با طرح جامع انجام می شود و دارای محتوای کاملی با مشارکت 13 دانشگاه استان است و نکته قابل توجه اینکه این کنگره محدود به زمان و مکان خاصی نبوده و برنامه های آن به صورت منظم و متمرکز در طول سال ادامه خواهد داشت.

 


پورمحمدی ادامه داد: پیش از کنگره سالانه شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی تعداد شهدای دانشجوی استان 150 نفر اعلام می شد، اما به برکت این کنگره تعداد شهدای دانشجو 312 نفر شناسایی شده است و هر یک از دانشگاه های استان در برگزاری برنامه ها نقش و وظیفه خاصی را برعهده دارند.

 


رییس دانشگاه تبریز از برگزاری سالگرد شهدای دانشگاه تبریز طی ماه جاری با همکاری جهاد دانشگاهی استان خبر داد و گفت: این همایش همه ساله 26 دی ماه در دانشگاه تبریز برگزار می شود و امیدواریم امسال نیز همچون سالیان گذشته شاهد برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی در دانشگاه باشیم.

 


همچنین عبدالله شادی، مسؤول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح کنگره سالانه شهدای دانشجوی استان در روز نوزدهم آذرماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز گفت: این کنگره در سطح ملی برگزار می شود و رؤسای دانشگاه های مطرح استان و همچنین استاندار آذربایجان شرقی و فرمانده سپاه عاشورای استان عضو ستاد برگزاری این کنگره در استان هستند.

 


وی هدف اصلی در این کنگره را مشارکت دادن تمامی دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی با هر گرایشی دانست و با بیان این‌که این کنگره در سطوح ملی، استانی، شهرستانی و دانشگاهی برگزار می‌شود، گفت: در قالب این کنگره جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری، فضای مجازی، نشریات، ورزشی و قرآن و عترت در سطوح مختلف استانی، دانشگاهی و شهرستانی برگزار می‌شود.

 


شادی با بیان بیان این‌که دبیرخانه این کنگره دایمی است و با گذشت زمان برنامه های کنگره از سطح دانشگاهی وارد سطح استان و ملی می شوند، افزود: در قالب جشنواره علمی نیز کنفرانس های علمی در زمینه های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم اسلامی و انسانی و علوم پزشکی و همچنین مسابقات علمی در زمینه های مختلف برگزار می شود و از ابتکارات، اختراعات و ایده های برتر حمایت می شود.

 


مسؤول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در جشنواره فرهنگی و هنری نیز برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، کاریکاتور، هنرهای نمایشی، گرافیک، نقاشی، خطاطی و هنرهای دستی برگزار می‌شود. همچنین تولیدات دانشگاه ها و برنامه های متعدد در حوزه شعر، داستان، فیلم نامه نویسی و کتابخوانی به مسابقه گذاشته می‌شود.

 


وی اردوی راهیان نور 10 هزار نفری، کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های روشنگری، طرح شهیدپژوهی و جمع‌آوری آثار شهدا، برگزاری دوره آموزشی سه روزه آشنایی با دفاع مقدس، فرهنگ جهاد و شهادت و کارگاه مستندسازی و کارگردانی؛ اردوی 200 نفره دانشجویان و اردوی تشکیلاتی خادمان شهدا و مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های این کنگره برشمرد.

 


وی گفت: دیدار با خانواد‌ه‌های 312 شهید دانشجو، تهیه سنگواره شهدای دانشجو، نامگذاری خیابان‌ها و ساختمان‌های دانشگاه ها به اسم شهدای دانشجو، نامگذاری یک میدان و خیابان در تبریز، ساماندهی گلزار شهدای گمنام، تولید فیلم مستند شهید" عزیز عزیززاده" و فیلم مستند بمباران دانشگاه تبریز، راه‌اندازی سایت شهدای دانشجو، تالیف کتاب سبک زندگی شهدا و طراحی و تولید نرم افزارهای ویژه شهدا از جمله تولیدات کنگره خواهد بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات