۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۲۳۷۹۲۷
با موضوع راه روشن؛

مراسم سومین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سومین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن با عنوان راه روشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
شهيد مصطفي احمدي روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن،دانشمند هسته ای در مراسم سومین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن که یکشنبه 7 دی ماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی برگزار شد، گفت: خداوند یک آینه به وسعت زمان در نظر شهید می گزارد که شهید باآن آینده مملکت را پیش بینی می کند.


وی افزود: شهید احمدی روشن در جریان غنی سازی اورانیوم 20 درصد به این موضوع پی برده بود که مملکت ما در آینده با چه مشکلاتی در رابطه با مذاکرات هسته ای روبه رو خواهد شد.


پدر شهید مصطفی احمدی روشن با انتقاد از رفتار دوگانه یکی مسوولان گفت: در مراسم سالگرد شهید شهریاری یکی از مسوولان که معتقد بود که ما به غنی سازی اورانیوم 20 درصد احتیاج نداریم، کرد که نشان می داد در صحبت های او تناقض وجود دارد.


وی در ادامه گفت: در مذاکرات هسته ای برخی از مسوولان قدر شهدای هسته ای را ندانشتند و نفهمیدند که چه دور های گران بهای را از دست داده اند، آنها باید از اختیاراتی که دارند به نحو بهینه استفاده کنند و خون شهدای ما را پاس بدارند.

احمدی روشن با قدرانی از دانشجویان خاطر نشان کرد: شما ناظر بودید که بعد از شهادت شهدای هسته ای بسیاری از دانشجویان با فرمایش مقام معظم رهبری تغییر رشته دادند و این شعار توامان با شعور بود، چرا که این دانشجویان ضمن اعلام این شعار نامه نوشتند و زیر آن را هم امضا کردند، به گفته مسوولان این امر بی بدیل بود.


وی با اشاره به برخی از فضایل و ویژگی های آن شهید بزرگوار اظهار کرد: مصطفی بسیار سخت کوش بود و گاهی او را در حالی مشاهده می کردم که از شدت کار و فعالیت زیاد در حالی که بین سایر اعضای خانواده حضور داشت به خواب می رفت.


پدر شهید مصطفی احمدی روشن ضمن خاطره ای از شهید مصطفی احمدی روشن گفت: بین سال های 82- 84 که تقلیل نحس غنی سازی اورانیوم انجام شد، مصطفی بسیار ناراحت و مایوس بود اما بعد از فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند این مهر و موم ها را باز کنید، مصطفی و تعدای از این بچه ها با شور و شعف تلاش شبانه روزی خود را آغاز کردند.


در پایان این مراسم میزگردی با حضور دوستان شهید احمدی روشن برگزار شد که به معرفی خاطرات و ویژگی های این شهید بزرگوار یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.


گفتنی است، شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان انرژی هسته ای بود که در روز 21 دی ماه سال 90 از سوی عوامل فریب خورده صهیونستی به فیض شهادت نائل آمد. /818/پ203/ب6

ارسال نظرات