۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۸۰۵۹
آیت الله مهمان نواز:

فتنه 88 و حماسه 9 دی برای همه آینه عبرت باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید فتنه 88 و حماسه نهم دی مردم انقلابی ایران در خنثی کردن آن، برای همه دوستان و دشمنان نظام آینه عبرت باشد.
آيت الله مهمان نواز - ديدار با مسؤولان و مديران خراسان شمالي به مناسبت 9 دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیران و مسؤولان شهرستانی و استانی به مناسبت سالروز حماسه نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: یوم الله نهم دی روز مبارزه اسلامی و انقلابی مردم با شرک و نفاق بود.

 

وی با تأکید بر نگاه به حوادث فتنه 88، گذشته و حال نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در جریان فتنه خیل عظیمی از مردم به صورت خودجوش به ندای رهبری لبیک گفته و با حضور حماسی خود درس بزرگی به فتنه گران، منافقان و فریب خوردگان دادند.

 

آیت الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: فتنه 88 ریشه در وسوسه های شیطانی برخی افراد داشت و نباید اجازه داد این موضوع و متعاقب آن حضور حماسی مردم در یوم الله نهم دی که منجر به خنثی شدن فتنه شد؛ فراموش شود.

 

به گفته وی می بایست فتنه 88 و حماسه نهم دی مردم انقلابی ایران در خنثی کردن آن، برای همه دوستان و دشمنان نظام آینه عبرت باشد و برای آینده از آن درس بگیرند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: فتنه 88 روی داد و با حضور مردم نیز بساط آن برچیده شد اما اکنون زمان آن است که از برداشتن گام های ناهنجار که منجر به تضعیف نظام می شود خودداری کرده و همه ما در سایه رهبری فردی که به معارف اسلامی و دینی و نیز مسائل سیاسی روز جهان آگاه است، برای تقویت نظام و انقلاب تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: موضوع وحدت و انسجام اسلامی به ویژه در بین افراد مؤثر و دارای نقش تعیین کننده در کشور اهمیت فراوانی دارد و باید از سوی همه مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله مهمان نواز اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد دچار هواهای نفسانی شده و معیار زندگی خود را پیروی از این تمایلات و آزادی های زمان و ناهنجاری های وارداتی غرب قرار می دهند در حالی که فاصله گرفتن این افراد از اسلام و آموزه های ناب دینی هم خود آنها و هم جامعه را دچار مشکل می کند.

 

وی افزود: دور شدن از اسلام راستین و آموزه های الهی، کم توجهی به زندگی پاک و سست شدن عواطف و اخلاقیات انسانی از جمله مواردی هستند که متأسفانه تا حدودی مردم ما نیز به آن دچار شده اند و در این زمینه می بایست مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه هوشیار باشند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: در دنیای امروزی توجه به مسائل مادی شدت یافته و از طرف دیگر تفکر پاک، اصیل و مترقی اسلامی به انزوا رفته اما ما نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام از راه دین و با انحراف آن در قالب جریان های تکفیری، به اسلام ضربه زده و مسلمانان واقعی را از میدان بیرون کنند.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمنان و گروه های تکفیری که در واقع دست نشانده دشمنان هستند؛ دین مبین اسلام را دینی ارتجاعی و پیروان آن را مشرک می دانند در حالی که باطل بودن راه و مرام آنها بر همه افراد محرز شده است.

 

آیت الله مهمان نواز تأکید کرد: در این زمینه همه باید تلاش کنیم با حرکت در راستای مکتب اصیل و درست اسلام با معیار قرار دادن ولایت فقیه، نگذاریم نقشه های شوم دشمنان در سرزمین های اسلامی اجرا شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات