۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۳۸۳۷۷
امام جمعه موقت سمنان:

سران فتنه جنگ جمل دیگری را در تاریخ اسلام به‌راه انداختند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت سمنان گفت: سران فتنه 88 جنگ جمل دیگری را در تاریخ اسلام به‌راه انداختند و مقابل ملت آگاه ایران در حماسه 9 دی با بصیرت خود سوزش جراحت جمل‌ها و نهروان‌ها را بر پیکر امت اسلام خنک کرده و التیام بخشیدند.
تجمع مردم دامغان در 9 دي 93 تجمع مردم دامغان در 9 دي 93 تجمع مردم دامغان در 9 دي 93

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر عبدوس، امام جمعه موقت سمنان بعد از ظهر امروز در تجمع بزرگ گرامیداشت نهم دیماه اقشار مختلف مردم دامغان در مسجد جامع این شهرستان این روز بزرگ را جشن تجلی اعتلای فکری و شخصیتی ملت هوشیار ایران اسلامی نامید و اظهار داشت: 9 دی از تکرار غربت 25 ساله علی(ع) جلوگیری کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حماسه 9 دی ملت بزرگ ایران عرق شرمی را که به‌دلیل بی‌بصیرتی از سقیفه تا عصر ما بر پیشانی امت رسول خدا(ص) نشسته بود را پاک کرد، افزود: حضور مدبرانه ملت ما در نهم دیماه 88 تفاوت ایران با عراق و سوریه و افغانستان را به دشمنان اسلام و انسانیت نشان داد و چشم طمع آنان را کور کرد.

 

سخنران تجمع 9 دی مسجد جامع دامغان سران فتنه را همچون اصحاب جمل و نهروان دانست و اضافه کرد: از یاد نبریم که طلحه الخیر‌ها و سیف الاسلام‌ها از چه جایگاهی در اسلام و نزد رسول خدا(ص) برخوردار بودند اما بی‌بصیرتی، فدائیان دیروز اسلام را به سران فتنه جمل بدل کرد، فتنه‌ای که هنوز هم آثار آن گریبان‌گیر جهان اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با یادآوری فریب بزرگ فتنه‌گران 88 بارمز دروغ بزرگ تقلب در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن‌هم باوجود اختلاف 11 میلیونی آراء کسب شده، تصریح کرد: از شاخصه‌های مهم دیگر حماسه 9 دی بازگشت اکثریت فریب خوردگان به جریان بصیر ملت بود هرچند که سران فتنه و برخی خواص حتی از توبه و عذرخواهی از مردم نیز سرباز زدند.

 

امام جمعه موقت سمنان خاطرنشان کرد: تاریخ همواره در حال تکرار است، ترس داشته باشیم که شمر در صفین از فدائیان امیرالمؤمنین بود و حتی از ناحیه سر جانباز شد و رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد، اما در کربلا مرتکب بزرگترین جنایت تاریخ شد؛ بدین جهت 9 دی دربردارنده درس‌های کل تاریخ اسلام بود و ملت ما این مهم را به‌خوبی درک کردند.

 

وی افزود: عده‌ای امروز به دنبال آن هستند که خیانت بزرگ فتنه 88 به فراموشی سپرده شود و یادبود حماسه مردمی نهم دی هرسال کمرنگ‌تر شود اما باید توجه کنیم که رهبر معظم انقلاب در هر برهه حساس و سخنرانی‌های مهم خود به اهمیت شناخت ابعاد فتنه مذکور می‌پردازند و از این رو گرامیداشت حماسه 9 دی هرسال باید باشکوه‌تر از گذشته برگزار و حساسیت آن حفظ شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد شدید از حامیان سران فتنه و کسانی که حصر خانگی فتنه‌گران را بی‌عدالتی می‌نامند، گفت: از یاد نبرید که اگر قتل‌ها، جنایات و تخریب‌ها و سوزاندن‌هایی که به تحریک سران فتنه انجام شد و لطماتی که این دسیسه رنگی به اقتدار ملت و ایران وارد کرد، در محاکم قضایی بررسی شود حصر خانگی اوج رآفت و مهربانی رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی با آنان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدوس خاطرنشان کرد: فتنه 88 چهره حقیقی بسیاری از افراد و داعیه‌داران ولایت‌مداری را برای مردم آشکار کرد و وقتی کلام آنان با رادیو‌ها و تلویزیون‌های آمریکایی و اسرائیلی یکی شد حجت بر مردم بصیر ما تمام شد و در حماسه 9 دی همچون سیلی خروشان آنان را به زباله‌دان تاریخ ریختند.

 

امام جمعه سمنان در خاتمه با اشاره به اینکه حماسه مردمی و خودجوش نهم دی‌ماه 88 برقدرت و اقتدار ایران اسلامی افزود و امروز مردم ما به روشنی می‌دانند که دشمن دشمن است و نباید به او در هیچ زمینه‌ای اطمینان کرد، تصریح کرد: دشمنان همیشگی اسلام و ایران بدانند که ملت ما ذره‌ای از آرمان‌ها و اعتقاداتشان عقب نمی‌نشینند و اگر گلوله‌ای به سمت میهن اسلامی ما شلیک شود در کمتر از 4 دقیقه اسرائیل غاصب را نابود می‌کنیم.

 

گفتنی است، اقشار مختلف مردم و مسؤولان شهرستان دامغان در این تجمع باشکوه با سردادن شعار‌هایی همچون لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، مرگ بر اسرائیل مرگ بر آمریکا و مرگ بر فتنه‌گر با آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و رهبری تجدید میثاق کردند./977/پ202/ب

ارسال نظرات