۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۸۶۲۶
مسوول پایگاه سبک زندگی اسلامی:

مبنای فکر غرب سرمایه داری است

خبرگزاری رسا ـ مسول پایگاه سبگ زندگی اسلامی با بیان این‌که مبنای فکر غرب سرمایه داری است، گفت: سرمایه داری در غرب یک ویژگی ملموس است و تمام شئون زندگی بشر را همین مادی بودن و سرمایه داری پوشش می‌دهد.
سبک زندگي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا غلامزاده مسؤول پایگاه سبک زندگی اسلامی با ارائه مقاله خود در رابطه با سبک زندگی غربی و فکر غربی در نشست علمی تخصص مخاطرات سبک زندگی اسلامی ایرانی که صبح چهارشنبه، 10 دی ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مبنای فکر غرب سرمایه داری است، سرمایه داری در غرب یک ویژگی ملموس است و تمام شئون زندگی بشر را همین مادی بودن و سرمایه داری پوشش می‌دهد.
 
مسؤول پایگاه سبک زندگی اسلامی افزود: کشورهای غربی در قالب سرمایه، قدرت و فکر افراد را جذب می کنند و به نوعی عمل می‌کنند که طرز فکرها نیز نشأت گرفته از همین سرمایه داری و پول است.
 
وی تاکید کرد:‌ افزون بر تفکر سرمایه داری عنصر مهم دیگری در غرب وجود دارد و آن قانون است و قانون فصل الخطاب غرب است. ملیت، نژاد، دین،‌ جنسیت، شغل و هیچ چیز دیگری مهم نیست، قانون حرف نهایی را می‌زند بر همین اساس قانون و سرمایه غرب مبنای فکری خود را پیاده می‌کند.
 
غلام زاده ادامه داد: آمریکا برای پیاده کردن نظام سرمایه داری خود از چهره‌های بازیگران از جمله هالیود بهره می‌برد در غرب  رسانه در اختیار دولت است و رسانه از طریق سرمایه داری در راستای اهداف نظام حرکت می‌کند ولی در ایران برعکس است رسانه دولتی است ولی در راستای اهداف نظام حرکت نمی‌کند.
 
این فعال فرهنگی یادآور شد: در سبک زندگی غربی می‌بینیم اگرمسوولان پولی را به مردم خود می‌دهند در مقابل راه خرج کردن آن را نیز به مردم نشان می‌دهند یعنی برای آن سرمایه‌ای که در اختیار مردم قرار می‌دهند پازل‌هایی نیز به وجود می‌آورند مثلا سالن فشن را راه می‌اندازند و این خود سبب مصرف گرایی است.
 
غلام‌زاده تاکید کرد: در سبک زندگی غرب فقط بحث خود غرب نیست بلکه نگاه تمدنی به جهان دارد، آن‌ها در اروپا، خاورمیانه، شرق اروپا و سایر جاها نفوذ کردند، در سبک زندگی ایرانی این راهکار که برای جهان الگوی سبک زندگی ارایه می‌دهیم وجود ندارد، به جز مقام معظم رهبری که سبک زندگی را در پازل تمدن جهانی بیان کرد سایرین کمتر به این موضوع اشاره کرده‌اند.
 
مسوول پایگاه سبک زندگی اسلامی گفت: همانطور که سبک زندگی غربی برای تمام شئون زندگی حرف دارد سبک زندگی ما هم می‌تواند اینگونه عمل کند، اما باید برای رسیدن به این مبنا طراحی‌های فکری نیز شکل بگیرد و ما باید فرمولی بسازیم که فقط مختص کشور خودمان نباشد بلکه هر انسان با هر دین و نگاه و مذهب بتواند از فرمول این سبک زندگی بهره ببرد. 
 
وی تاکید کرد: چقدر دانشگاه و حوزه ما توانسته این سبک زندگی درست را ارایه بدهد، باید بدانیم ما در این 37 سال فقط از فرهنگ صحبت کرده‌ایم. فرهنگ با سبک زندگی تفاوت دارد، فرهنگ می‌گوید خوب باشیم و سبک زندگی، نه فرهنگی تعیین می کند که چگونه خوب زندگی کنیم.  
 
مسوول پایگاه سبک زندگی اسلامی با اشاره به  سبک زندگی غربی گفت: اگر می‌خواهیم که در فضای آکادمیک از سبک زندگی سخن بگوییم مجبور هستیم که به یافته‌های غربی ها مراجعه ‌کنیم، مثلا برای ترویج دین اسلام می‌گوییم یکی از فضا نورد به فضا رفته و در آن مکان صوت قرآن را شنیده و مسلمان شده و یا اینکه می‌گوییم گاندی در مورد قرآن چه گفته است، حتی برای ترویج دین اسلام به این نگاه می‌کنیم که غرب در مورد دین ما چگونه فکر می‌کند. ما باید برای تمام مسایل سبک زندگی، یک الگوی صحیح فکری ارائه بدهیم./818/پ202/ب4
ارسال نظرات