۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۸۹۱۴
در قم؛

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله ارسنجانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله ارسنجانی با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
آيت‌الله ارسنجاني مراسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید محمد حسین حسینی ارسنجانی، از علمای استان فارس شب پنج شنبه در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

 

این مراسم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف برگزار شد که حاضران با قرائت قرآن و خواندن فاتحه از خداوند متعال برای این عالم ربانی علو درجات را مسألت کردند.

 

حجت‌الاسلام خادم از اساتید حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله ارسنجانی به ایراد سخن پیرامون شخصیت این عالم پرداخت.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایت «خدا رحمت کن کسی را که بداند از کجا آمده، برای چه آمده و کجا می‌رود»، بیان داشت: مبدأ انسان نطفه است که خداوند متعال در قرآن کریم ضمن یادآوری این نکته تأکید می‌کند که با این وجود دلیل غرور انسان چیست.

 

وی افزود: همچنین انسان خیال نکند که برای مردن آفریده شده و با رفتن از این جهان همه چیز تمام می‌شود، پس از این دنیا عالم قبر و قیامت را در پی خواهیم داشت که باید پاسخ اعمالمان را بدهیم.

 

حجت‌الاسلام خادم با بیان این‌که با سوادترین فرد عالم فردی است که باور کند همه چیز از آن خدا است و انسان نیز به سوی او باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: در روایت آمده «بی سوادترین فرد کسی است که باور نکند همه چیز برای خدا است و روزی نیز او به سوی خدا باز می‌گردد».

 

وی ادامه داد: آیت‌الله ارسنجانی عالمی بود که به آیه «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» اعتقاد راسخ داشت و تمام تلاش او این بود که بتواند ره توشه آخرت را فراهم کند.

 

گفتنی است، آیت‌الله سید محمد حسین ارسنجانی از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، سید محمدتقی خوانساری(ره)، حجت(ره)، محقق داماد(ره) و سید محمدرضا گلپایگانی(ره) و نماینده پیشین مردم استان فارس در مجلس خبرگان بود.

 

این عالم ربانی پس از طی مراتب علم و فضیلت، حسب الامر زعیم حوزه‌های علمیه، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره) و نیز به دعوت مردمان استان فارس، طریق هجرت را برگزید و رو به سوی آن دیار نهاد. از آن پس در «فسا» رحل اقامت گزید و سفره درس و بحث و شاگردپروری آراست و به گشودن گره‌ها و مشکلات مؤمنان پرداخت.

 

این عالم دردآشنا و خداجوی، در سحرگاه نهم دی‌ماه 1390 بر اثر سکته مغزی، سلامت تن را از کف داد و از آن پس در بستر درمان خلوت گزید و سرانجام پس از عمری تلاش و مجاهدت در تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) و تدریس و تربیت شاگردان فراوان، شب 17 آذرماه 92 در منزل خود در فسا، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت./993/پ202/ج

ارسال نظرات