۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۳۹۰۰۹
رحیم‌پور ازغدی:

راه دعوت به اسلام، توهین به مقدسات دیگر مذاهب نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شنیده‌شده همین وهابی‌ها به برخی شیعیان منحرف پول می‌دهند که شبکه درست کنند و علیه شیعه حرف بزنند؛ چگونه است زمان شاه می‌گفتید شاه شیعه است و به او اعتراض نمی‌کردید اما وقتی انقلاب شد، همه‌چیز خلاف دین شد و شما سیاسی شدید؟
حسن رحيم پور ازغدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که روز نهم دی‌ماه جزء یوم‌الله است، گفت: در ماجرای فتنه وقتی مشخص شد از این به بعد مسئله نظام است، ملت به هرکه رأی دادند به خیابان آمدند و ماجرا را تمام کردند.
 
وی با اشاره به این‌که صادقانه‌ترین تحلیل این است که بگوییم ولایت‌فقیه و مردم‌سالاری دینی دفاع کرد و جلوی دیکتاتوری را گرفت، اظهار کرد: در قضایای مختلف روشن شد ولایت‌فقیه حافظ واقعی دموکراسی است، حتی دموکراسی که غربی‌ها از آن حرف می‌زنند؛ در این مسأله باید توجه داشت که موضوع انتخابات و اشخاص خاص نیست و نبوده بلکه پروژه تهاجم عملی و نظری به پایه‌های دینی نظام بوده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به سخنی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که سرنخ فتنه را در خارج از کشور معرفی کردند و ادامه داد: ایشان سرنخ اصلی و اتاق فرمان فتنه را سرویس‌های جاسوسی خارجی عنوان کردند که عده‌ای نیز در داخل بازی این‌ها را خوردند، مسأله ریشه‌هاست؛ ریشه آن تفکر و پروژه‌ای بود که از آغاز انقلاب کلید خورد، در مقابل امام ایستادند و گفتند حکومت دینی، ابزاری کردن دین است.
 
مطالبه انقلاب اسلامی، دینی کردن حکومت است نه حکومتی کردن دین
وی به کلیدواژه‌های مطرح‌شده توسط بازیگران این پروژه اشاره کرد و بیان کرد: اولین سخن آنان در زمان انقلاب این بود که اگر دین وارد حکومت شود و حکومت دینی تشکیل شود، دین حکومتی شده و با دین برخورد ابزاری می‌شود، ما می‌خواهیم شعائر دینی حکومتی نشود درحالی‌که مطالبه انقلاب اسلامی، دینی کردن حکومت است نه حکومتی کردن دین، درواقع دین باید هدف باشد و حکومت ابزار رسیدن به آن.
 
ازغدی، دیگر شعار آنان را حضور دموکراتیک دین بود دانست و اضافه کرد: آنان می‌گفتند حضور غیر دموکراتیک دین که مفهوم شان ولی‌فقیه بود، باعث استفاده ابزاری از دین می‌شود که این اعتقاد نیز از مبنا اشتباه است؛ می‌گفتند در حکومت دینی، رقابت تفسیرها و قرائت‌های مختلف از بین می‌رود و در تفسیرها از دین انحصارگرایی پیش می‌آید؛ باید گفت که تفسیرها در تمام ایدئولوژی‌ها باید تبدیل به یک قرائت و تفسیر شود و اگر در یک کشور چنین امری صورت نگیرد به معنای هرج‌ومرج خواهد بود.
 
دشمن انتخابات ایران را به‌واسطه دین‌مداری نمی‌پذیرد
وی، مغالطه سوم آنان را دموکراتیک نبودن انتخابات‌ها در جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: در تمام 35 سال پس از انقلاب، رقابت‌های دینی و سیاسی برقرار بود و حتی قرائت‌ها و تعریف‌های مختلف توانسته‌اند قدرت را به دست بگیرند هیچ‌گاه انحصارطلبی شکل نگرفت اما همواره کسانی خواستند انتخابات را تبدیل به انحصارطلبی کنند.
 
وی مشکل اصلی آنان را شکل‌گیری انتخابات دموکراتیک در چارچوب دین دانست و بیان کرد: کسانی خواستند مفاهیم دینی را در چارچوب مسائل دینی اعمال کنند، می‌گویند ما از نردبان سیستم دینی بالا می‌رویم و شروع به متلاشی کردن سیستم می‌کنیم، این کار در هیچ نظام دینی و غیردینی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خارج از کشور طراحی کردند که ما هر جا تن به رأی ملت‌های مسلمان دهیم مسلمان‌ها روی کار می‌آیند و چون جایگزین قدرتمندی برای ایران نداریم، پس باید تلاش کنیم تا از نردبان این سیستم بالا رفته و با آن مقابله کنیم، عناصر آنان در داخل نیز که چاره‌ای جز شرکت در انتخابات این سیستم ندارند، این فضا را ایجاد کردند که آرا صوری است، انتخابات درست، انتخاباتی است که تغییرات مبنایی در نظام ایجاد کند.
 
مبنای انتخابات در کشور مردم‌سالاری دینی است
وی مبنا در انتخابات کشور را مردم‌سالاری دینی دانست و اظهار کرد: در این سیستم اشخاص اهمیتی ندارد بلکه مبنا، اهمیت مردم‌سالاری دینی است؛ رهبر معظم انقلاب در ماجرای انتخابات 88 برای همیشه از اعتبار آرای مردم دفاع کرد، اگر تن به آن خواسته‌ها می‌دادیم هیچ‌گاه در این کشور انتخاباتی برگزار نمی‌شد که فصل الخطاب باشد؛ خودشان شعار شفافیت می‌دهند و آزادی بیان را مطرح می‌کنند اما هیچ‌گاه این کار را نکردند.
 
رحیم‌پور ازغدی به روشنگری در خصوص اهداف چنین حرکت‌هایی پرداخت و گفت: آنان به‌صراحت گفتند مبنای دموکراسی را حضور پررنگ مردم نمی‌دانیم، دموکراسی و انتخابات آن زمانی قابل‌قبول است که بتواند مشروعیت را از نظام اسلامی بزداید و سیستم لائیک را به رسمیت بشناسد.
 
دموکراسی دینی برای استکبار قابل‌پذیرش نیست
وی به حضور کمرنگ مردم اروپا و کشورهای لائیک در انتخابات‌های آن کشورها اشاره و تصریح کرد: برای آنان که چنین تفکراتی را مشروع می‌دانند برایشان قابل‌قبول نبود که کشوری ظهور کند و با پرچم اسلام انتخاباتی با مشارکت 50 درصد به بالا برگزار کند زیرا در کشورهای دموکراتیک و لائیک خود، انتخابات با 30 درصد مشارکت برگزار می‌شود؛ در برخی کشورهای غربی همچون بلژیک انتخابات اجباری است و طبق قانون مردم باید در آن شرکت کنند در غیر این صورت مجازات می‌شوند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آنان معتقدند اگر بشود بین مردم و حکومت فاصله انداخت، مردم به امانت‌داری نظام ولایت‌فقیه تردید کنند و آن را دروغ‌گو بدانند، این سیستم به‌راحتی از هم می‌پاشد؛ رهبری نیز در این خصوص فرمودند: «ایران که گرجستان نیست، این حکومت را خود ملت سرکار آوردند، تا لحظه‌ای که مردم بخواهند این نظام هست و از آن لحظه‌ای که نخواهند دیگر نیست»، البته مشکلات و خلاف و فساد وجود دارد باید با آن مقابله و اصلاح کرد.
 
جهان راهی جز رسیدن به مردم‌سالاری دینی در چارچوب دین ندارد
وی افزود: مسأله 9 دی، مسأله یک انتخابات و رقابت چند نامزد نبود و نیست، اگر گفتند یوم‌الله است، برای دفاع از مردم‌سالاری دینی بود؛ جهان راهی جز مردم‌سالاری در چارچوب دین خدا ندارد، سراغ هر ایده‌ای برود به هرج‌ومرج و درگیری می‌انجامد.
 
دشمن به دنبال ایجاد جنگ داخلی و قومیتی است
رحیم‌پور ازغدی به طراحی دشمن برای درگیر کردن مردم با یکدیگر اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه به جان هم انداختن ملت از زمان تسخیر لانه جاسوسی دنبال شده و تا امروز نیز ادامه دارد؛ سرویس‌های جاسوسی به دنبال این هستند که به نام رقابت‌های انتخاباتی، احزاب، قومیت‌ها، شیعه و سنی را به جان هم بیندازند، ترک، کرد، فارس و عرب را باهم درگیر کنند و اگر از این راه امکان‌پذیر نشد به نام مذهب، افراطیون جریان‌های مختلف را به جان هم بیندازند.
 
وی اضافه کرد: به اسم سنی حرف وهابی‌ها را نشر دهند و به اسم شیعه، حرف غلو کنندگان و شیعیان انگلیسی؛ در اسنادشان وجود دارد که باید فساد را به جوانان شیعه تزریق کنیم و از راه رسانه‌ها، بی‌عفتی و فساد را در آنان رواج دهیم.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در عبارات متون آنان آمده با رواج خرافات و موهومات در میان مسلمانان، از عرفان‌های سکولار تا توهمات خرافی را به نام اسلام و تشیع کاری کنند که به اسم عرفان، تکلیفت را کنار بگذاری و تسلیم آمریکا و استکبار باشید، متأسفانه این کار را کرده و می‌کنند.
 
وی به ایجاد شبهه و ترویج افراطی‌گری بین شیعه و سنی از سوی دشمن اشاره کرد و گفت: دو 9 ربیع وجود دارد، یک 9 ربیع که شهادت امام عسکری و آغاز امامت امام زمان است و یک 9 ربیع که درست کرده‌اند به‌عنوان «رفع القلم» تحریف‌شده و بدعت در دین است؛ گفته‌اند به خاطر فلان عید هر خلاف شرعی انجام دهید اشکالی ندارد؛ رهبری حرف درستی می‌زنند که گفتند: «ببینید اگر فاطمه زهرا (س) زنده بودند آیا در این مجالس شرکت می‌کردند؟».
 
لعن اهل‌بیت بر کسانی که به اسم آنان به تشیع ضربه می‌زنند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحریف‌های موجود در مراسم‌های مذهبی اشاره و اظهار کرد: چند مرجع تقلید گفتند که دهه گرفتن برای عزاداری سیدالشهدا (ع) توصیه‌شده و برای سایر ائمه (ع) توصیه نشده، عزاداری برای همه لازم است اما گرفتن دهه‌های عزاداری در موازات دهه عاشورا، از اهمیت این دهه مهم کاسته و آن را به حاشیه می‌برد
 
وی، به لعن کردن مقدسات دینی دیگران به بهانه مناسبت‌های مذهبی شیعی اشاره کرد و ابراز داشت: امام صادق (ع) خطاب به کسی که آشکارا دیگران را لعن می‌کرد، گفتند: «خدا لعنتش کند که متعرض به ما شد نه به آنان؛ او به ما ضربه زد»؛ شهادت حضرت محسن خط مرز اعتقادی ماست و هیچ‌گاه از آن عدول نمی‌کنیم، ما نیز با این ظلم مخالفیم اما این‌که به مقدسات مذهبی دیگران فحش ناموسی بدهید، امام صادق (ع) این افراد را لعن کرده است.
 
رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: دشمن پروژه طراحی کرده تا به اسم چنین مسائلی در کشور جنگ داخلی ایجاد کند همچون برنامه‌هایی که در افغانستان، عراق و سوریه پیاده کردند در ایران نیز پیاده کنند اما عده‌ای از مراجع از امام صادق (ع) شیعه‌تر می‌شوند، امام صادق می‌فرمایند: «کاری نکنید آبروی ما برود، برای ما آبرو باشید، کارکنید که هر که شمارا دید بر شیعیان امام صادق (ع) درود بفرستد».
 
وی افزود: عده‌ای تنها تشیع را در عزاداری و زیارت خلاصه کرده‌اند اما در بازارشان اثری از دین نیست، در خانواده‌هایشان بیشتر از بقیه طلاق و اعتیاد وجود دارد، این جریان، جریانی است که یک امام زمان دیگر برای خود تعریف کرده‌اند، دو حضرت محسن (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسین (ع) و امام علی (ع) داریم، دو مدل حب ولایت اهل‌بیت (ع) داریم که عده‌ای برای خود ساخته‌اند و از جهل مردم نسبت به احکام سوءاستفاده می‌کنند.
 
جنگ داخلی مذهبی توطئه مستقیم استکبار است
وی ادامه داد: شیعیان قلابی لندنی، نان اهل‌بیت (ع) می‌خورند اما حاضر نیستند چوب اهل‌بیت (ع) را بخورند؛ جنگ داخلی مذاهبی یک توطئه مستقیم استکبار است، دلارهای آل سعود مذهب قلابی ایجاد می‌کند، شنیده‌شده همین وهابی‌ها به برخی شیعیان منحرف پول می‌دهند که شبکه درست کنند و علیه شیعه حرف بزنند. چگونه است زمان شاه می‌گفتید شاه شیعه است و به او اعتراض نمی‌کردید اما وقتی انقلاب شد، همه‌چیز خلاف دین شد و شما سیاسی شدید؟
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که آنان تنها اهل شعار هستند، گفت: روزی گفتیم شما انواع ابزار عزاداری همچون پنجه‌بوکس، انگشتر تیغ‌دار و قمه را استفاده می‌کنید تا خون از بدنتان جاری و محبت خود را به اهل‌بیت نشان دهید، چرا نمی‌روید با داعش بجنگید؟ چرا وقتی سایه صدام روی سر حرم امام حسین (ع) و امام علی (ع) بود، کاری نکردید؟ چرا در حوزه مشهد و قم بودید خفه شدید؟ آن زمانی که علما در تبعید بودند و جوانان زیر شکنجه الله‌اکبر می‌گفتند، در همین مشهد کاباره‌ها و مشروب‌فروشی‌ها فعال بود چرا نهی از منکر نکردید؟
 
راه دعوت به اسلام، توهین به مقدسات دیگر مذاهب نیست
ازغدی با تأکید بر این‌که تشیع یک سبک زندگی است، یادآور شد: از یک‌سو با عدالت و با جهاد و از سوی دیگر خدمت به خلق در فرهنگ تشیع وجود دارد، تشیع یک سبک زندگی است.
 
وی افزود: جامعه شیعی اهل‌بیتی یعنی جامعه‌ای که با رذایل مبارزه کند، راه دعوت کردن غیر مسلمین به اسلام توهین به مقدسات دینی دیگران، غلو و مبالغه نیست./9315/پ201/ج
ارسال نظرات