۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۲۳۹۱۹۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

گذشتن از گناهان مجالس عروسی توفیق انتظار می‌آورد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به وجود گناهان گوناگون در جامعه گفت: کسی که نمی تواند از گناه کردن در مجالس عروسی بگذرد، چگونه می تواند دعای فرج بخواند و خود را به عنوان منتظر امام زمان(عج) معرفی کند.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، امشب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) به تبیین تکالیف انسان در مواجهه با مسأله ظهور پرداخت.

ظهور بزرگترین امتحان الهی

وی با بیان این که مسأله ظهور از بزرگ‌ترین امتحانات الهی است گفت: همچنان که واقعه کربلا آبروی بسیاری از مسلمان نما ها را ریخت، مسأله ظهور امام زمان(عج) نیز امتحانی بزرگ برای مسلمانان بوده و عدم توجه به این امتحان الهی سبب از بین رفتن آبرو انسان می شود.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: اگر انسان مدرک انتظار را نداشته باشد همانند منتظران امام حسین(ع) سبب شهادت امام خویش می شود.

 

وی دیپلم انتظار را ترک محرمات دانست و اظهار داشت: فردی که در زندگی خود هزاران گناه انجام می دهد، اگر بارها نماز امام زمان(عج) هم بخواند بی فایده است، متأسفانه آمار گناه در کشور بسیار بالا است.

 کسی که نمی تواند از گناه کردن بگذرد چگونه می تواند از یاران امام زمان باشد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به وجود گناهان گوناگون در جامعه ادامه داد: کسی که نمی تواند از گناه کردن در مجالس عروسی بگذرد، چگونه می تواند دعای فرج بخواند و خود را به عنوان منتظر امام زمان(عج) معرفی کند.

 

وی به ویژگی منتظران فرج اشاره کرد و ابراز داشت: انسان باید به جایی برسد که از گناه و فکر آن بیزار شود، در آن زمان است که می تواند ادعای انتظار فرج کند، متأسفانه امروزه انجام بزرگترین گناهان برای افراد جامعه عادی و آسان شده است، انسان باید از پرتگاه گناه فرار کند.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که انجام واجبات فوق دیپلم دانشگاه انتظار است عنوان کرد: چرا امروزه برخی از انجام واجبات و نماز خواندن خجالت بیهوده می کشند؛ در حال حاضر توهین به مقدسات اهل سنت حرام و حفظ وحدت جامعه واجب شرعی است.

 

 شهادت طلبی دکترای دانشگاه انتظار است

وی به مدرک لیسانس در انتظار اشاره کرد و یادآور شد: امر به معروف ونهی از منکر لیسانس دانشگاه انتظار است، کسی از یاران امام زمان(عج) به شمار می رود که برای جامعه خود فایده داشته باشد، بالاترین خدمت نسبت به مردم آگاه کردن آنان نسبت به خوبی ها و بدی ها است، بسیاری از کسانی که مرتکب کار حرام می شوند، جاهل هستند.

 

  حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری فوق لیسانس انتظار را صبر و تحمل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که مسلمانان صدر اسلام مشکلاتی مانند تحریم های شعب ابی طالب و جنگ های پی در پی را تحمل می کردند، مسلمانان امروز نیز باید مشکلات گوناگون را در راه انتظار تحمل کنند.

 

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به بالاترین درجه منتظران فرج گفت: شهادت طلبی درجه دکترای دانشگاه انتظار به شمار می رود، کسی که حاضر است در راه انتظار جان خود را فدا کند، به یقین ازیاران امام زمان(عج) خواهد بود./1323/پ202/س

ارسال نظرات