۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۲۶۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.
حجت الاسلام جلالي امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا فریدونکنار، حجت الاسلام سید محمود جلالی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار با کارکنان آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار، انقلاب ایران را علاوه بر یک انقلاب اسلامی و دینی ، یک انقلاب فرهنگی نیز برشمرد و گفت: اهتمامی که اسلام برای فراگیری علم و دانش داشته در هیچ دینی وجود ندارد.

 

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که احادیث، روایات و آیات متعددی در مورد اهمیت علم و دانش در دین ما وجود دارد، افزود: امامان معصوم(ع) هر وقت فرصتی برای گسترش علم پیدا می کردند، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به بسط و توسعه علم در بین مردم اهمیت ویژه ای قائل بودند.

 

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: حرکت گسترده نهضت سوادآموزی که به ابتکار امام راحل آغاز شد، باعث تقلیل شمار بیسوادان کشور شده است اما انتظار این است که این آمار به صفر برسد.

 

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: اجر معنوی آموزش دهندگان، که در حال یک جهاد مقدس علمی هستند، نزد خداوند محفوظ بوده و ما نیز به نوبه خود از آنها تشکر می کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز جوانان و نوجوانان ما با شبهات بسیاری که دشمنان در فضای جامعه مطرح می کنند، روبرو هستند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید به شیوه ای اثر گذار پاسخگوی این شبهات طرح شده از سوی دشمنان باشد.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

وی این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

سید عظیم اسماعیل زاده، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار نیز در این دیدار با اعلام آمار نه درصدی بیسوادان در کشور اظهار داشت: خوشبختانه با جمعیت سه درصدی بیسوادان مازندران، در این استان کمترین آمار بیسوادی کشور را داریم.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 77 نفر از اولیای بیسواد در فریدونکنار، تحت پوشش سوادآموزی قرار دارند، ادامه داد: به دنبال جذب حداکثری بیسوادان برای تحت پوشش قرار دادنشان هستیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات