۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۹۷۲۲
نماینده خبرگان رهبری:

ماهواره مهم‌ترین ابزار جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: مساجد به عنوان پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان، نقش تأثیرگذاری در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان دارند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مسجد جامع روستای شادآباد مشایخ از توابع شهرستان تبریز اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ناکامی مستکبران جهان در حمله فیزیکی به کشورمان که با درایت رهبری و استقامت ملت به دست آمد، به جنگ نرم روی آوردند که روز به روز نیز حملات فرهنگی خود را تشدید می‌کنند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ابزار جنگ نرم عبارت است از ماهواره که می خواهند از این طریق تمام ارزش ها و مقدسات و اصول جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده و تضعیف کنند و به جای آن ارزش ها و اصول اسلامی، ارزش های غربی را جایگزین کنند. 

 

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی دشمنان خالی شدن مساجد است، ادامه داد: مساجد به عنوان پایگاه‌های مقابله با جنگ نرم دشمنان، نقش تأثیرگذاری در خنثی‌سازی فتنه‌های دشمنان دارند و باید نسبت به جذب بیش از پیش جوانان به مساجد چاره‌اندیشی شود. 

 

 

وی با اشاره به این‌که تکرار ماجرای اندلس در ایران، مهم‌ترین هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دشمن در اندلس (اسپانیای فعلی) با عملکردی هوشمندانه جوانان را به فساد و تباهی کشاند و به تدریج دین و ایمانشان را هدف گرفت و پس از ضعف ایمان و عقیده و سستی اراده کشورشان را تصرف کرد و نباید بگذاریم تا ماجرای اندلس در ایران تکرار شود.

 

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان می خواهند سبک زندگی غربی را ترویج دهند، گفت: گزارش مجله نیوزویک آورده که در آمریکا قبل از پایان تحصیلات متوسطه نوجوانان معمولا روابط جنسی دارند و بیش از پنجاه و چهار هزار دختر که بین 15 تا 19 سال دارند باردار می شوند و افزایش طلاق به یک سوم ازدواج ها منجر شده و در دو سال اخیر در کشور هلند تعداد کوکان روسپی از چهار هزار به پانزده هزار رسیده و در اروپا در هر چهارده دقیقه یک فقره تجاوز به عنف اتفاق می افتد.

 

 

وی افزود: امروزه در غرب هرساله ده ها هزار کودک مورد تجاوز قرار می گیرند و این ها نمونه هایی از تمدن غرب است که قبح این ناهنجاری ها و اعمال مستهجن از بین رفته و روابط جنسی و عرق و ورق یک امر کاملا عادی به شمار می آید و این ها را می خواهند از طریق ماهواره ترویج دهند. 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص توجیه برخی افراد برای استفاده از ماهواره نیز تصریح کرد: عده‌ای توجیه می کنند که اگر چنان چه ماهواره جهات منفی دارد جهات مثبتی هم دارد؛ اما واقعیت امر این است که این ماهواره قابل کنترل نبوده و این توجیه غلطی است، ماهواره ام الفساد بوده و برنامه های مثبت و مفیدش خیلی کم بوده و یک در هزار است و طبق نظر کارشناسان یکی از عوامل ازدیاد طلاق حتی در کشور ما همین ماهواره هاست و هدف دشمنان این است که سرنوشت جوانان به سرنوشت اندلس دچار شود.

 

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که که برخی ها برای ترویج قمه زنی و خرافات چندین شبکه ماهواره ای دارند، افزودند: متاسفانه بعضی از شبکه های مذهبی ماهواره شیعه خرافی و قمه زن را تبلیغ می کنند و این طور در خارج منعکس می کنند که شیعه یعنی این، شیعه یعنی وحشی گری و معارفی که شیعه دارد را پخش نمی کنند و این سبب می شود که شیعه زدایی شده و اختلافاتی بین تشیع و اهل سنت ایجاد شود.

 

 

وی افزود: همانطوری که در جنگ نظامی مردم بسیج شدند و مقاومت کردند؛ ما هم باید در مقابل این جنگ نرم و ماهواره عمیقا کار کنیم و مقابله با این ماهواره ها و وسیله های شیطانی که ام الفساد بوده و دین، انقلاب و خون شهدا را پایمال می کند و به خانواده ها لطمه های اساسی می زند و اصالت خانواده ها را از بین می برد و ابتذال و اعتیاد را حاصل می کند بزرگترین خدمت است و خطر این ماهواره از جنگ نظامی بیشتر بوده و چاره اش مقابله و کار فرهنگی است که وظیفه روحانیان، اساتید و متولیان فرهنگی کشور است که باید اسلام ناب و آموزه های دینی را با منطق و استدلال معرفی و ترویج کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات