۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۳۹۸۵۷

جشن‌های میلاد پیامبر در ایتالیا و آلمان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ به همت اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای ایتالیا و آلمان، جشن‌ میلاد حضرت محمد(ص) در این دو کشور اروپایی، برگزار می‌شود.
هفته وحدت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت جشن میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت اداره‌کل امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور این سازمان، به منظور بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی در جهت ترویج فرهنگ و مفاهیم دینی، همچنین کمک به ارتباط و انسجام هرچه بیش‌تر ایرانیان خارج از کشور در محیطی فرهنگی، اقدام به اعزام گروه هنری موسیقی سنتی «سپید و سیاه» به خوانندگی وحید تاج، به کشورهای ایتالیا و آلمان کرده تا ضمن حضور در جمع ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشورها، در مراکز مختلف فرهنگی و علمی به اجرای برنامه بپردازد.
 
 
این برنامه با همکاری رایزنی‌های فرهنگی ایران در ایتالیا، در تاریخ 19 دی در سالن کنسرواتوآر شهر میلان و در کشور آلمان در تاریخ 20 دی، در سالن موزه مردم‌شناسی دالم برلین و در حضور علاقمندان به هنر و موسیقی ایرانی، برگزار خواهد شد.
 
 
بر اساس اخبار تکمیلی دریافتی از رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، مراسم جشن و سرور میلاد حضرت محمد (ص) در میلان، علاوه بر اجرای گروه موسیقی «سپید و سیاه» با اجرای برنامه طنزپردازی مجید خدابخش و سخنرانی قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا، همراه خواهد بود.
 
 
گفتنی است روز شنبه 20 دی نیز، برنامه‌های جشن دیگری به همت این رایزنی فرهنگی در شهر رم ـ با حضور خانواده‌های ارگان‌های دولتی و ایرانیان مقیم این شهر همچنین مرکز التوحید شهر تورینو و نیز مرکز المهدی شهر رم، برگزار خواهد شد./1322/د102/ب4
ارسال نظرات