۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۸۵۹
آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ بیدارگری نتیجه به وجود آمدن حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فرهنگ بیدار گری نتیجه به وجود آمدن حکومت اسلامی است، گفت: وجود انقلاب اسلامی ایران سبب امیدواری مظلومان جهان شده است.
شروع درس خارج فقه آيت الله نوري همداني شروع درس خارج فقه آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به 25 سال خانه نشینی امام علی(ع) گفت: حضرت بعد از 25 سال خانه نشینی برای به دست آوردن منصب دنیایی اقدام نکردند بلکه ایشان قصد داشتند آثار دین را زنده کرده و برگردانند.

 

وی به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: در مدتی که حضرت خانه نشین بودند دین در دست اشرار اسیر بود به گونه ای که فقط به کارهای دنیوی و هوا و هوس می پرداختند، آنان دین را ابزار خود قرار دادند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اصلاح جامعه از سوی امام علی(ع) اظهار داشت: حضرت دستور دادند که در تمام بلاد اسلام حقیقی ظاهر شود تا نتیجه آن در امان ماندن مظلومان باشد، از اهداف به وجود آمدن اسلام پناه دادن به محرومان، مستضعفان و مظلومان بوده است.

 

وی وجود انقلاب اسلامی ایران را سبب امیدواری مظلومان جهان دانست و ادامه داد: قبل از به وجود آمدن انقلاب، مردم سراسر جهان از ابراز اعتراضات خود هراس داشتند و به شدت سرکوب می شدند اما امروزه به برکت انقلاب مظلومان و مستضعفان جهان امیدوارشده و قدرت پیدا کردند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که فرهنگ بیدار گری نتیجه به وجود آمدن حکومت اسلامی است ابراز داشت: با توجه به سیره امام علی(ع) می توان فهمید که حکومت باید به مستضعفان و محرومان یاری برساند.

 

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از عالمان پیمان گرفته شده است که در برابر ظلم ظالمان و گرسنگی و مشکلات مظلومان ساکت ننشینند./1323/پ202/ب4

ارسال نظرات