۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۲۴۰۰۱۶
استاد حوزه علمیه قم:

مسلمانان با محوریت ولایت فقیه نقشه های دشمن را خنثی کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در مصالح عامه و امور حکومتی تبعیت از ولایت فقیه بر همه افراد از فقها گرفته تا مردم عامه واجب است و همه مسلمانان باید زیر پرچم ولایت فقیه توطئه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان،گفت: افرادی که درک صحیح از دین اسلام و اهداف ائمه معصومین (ع) دارند، گرفتار نقشه های اختلافت افکنانه دشمن برای اختلاف بین مسلمانان جهان نمی شوند.

 

وی افزود: امروز برای برجسته کردن موارد اختلاف مذاهب در جهان اسلام، داعش را به وجود آورده اند تا از این طریق به اسلام ضربه وارد کنند، از این رو مسلمانان جهان باید با هوشیاری و بصیرت از فرصت هایی مانند هفته وحدت در جهت بصیرت افزایی استفاده کنند.

 

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی از علمای وهابیت و سلفی با صدور فتوا موجب اختلاف در جهان اسلام شده و بدعت در دین ایجاد می کنند اظهار داشت: اختلافات جزئی بین مذاهب مجوزی برای از دین خارج دانستن و ریختن خون افراد نیست، از این رو در تجمع اخیر علمای جهان اسلام در استان قم بر این موضوع تأکید شد تا از این طریق بر مشترکات توجه بیشتری شود.

 

وی با تأکید بر وحدت مسلمین در مقابل تفرقه افکنی دشمنان افزود: خواسته دشمنان اسلام برای از بین بردن وحدت جوامع اسلامی از طریق بحث در موارد اختلافی جزئی بین مذاهب است که مسلمانان جهان با محور قرار دادن ولایت فقیه می توانند نقشه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند.

 

حجت الاسلام دریاباری یاد آورشد: 12 تا 17 ربیع الاول که از ایام شادی شیعه و سنی است، باید برای نزدیک کردن مذاهب حول مشترکات دینی و ارزش های اسلامی برای دستیابی به وحدت مسلمین استفاده شود.

 

وی افزود: توهین به مقدسات دینی و بر طبل اختلاف و فتنه کوبیدن سبب کینه توزی و از بین رفتن وحدت و در نهایت دست یابی دشمنان اسلام به خواسته های شیطانی شان خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر به تاریخ اسلام دقت شود متوجه خواهید شد ائمه معصومین(ع) از جمله امیرالمومنین(ع) نیز به اقتضای شرایط در جهت مصلحت اسلام و مسلمین سکوت می‌کردند.

 

حجت الاسلام دریاباری با اشاره به این که منشأ تمامی اختلافات بین مسلمانان استکبارجهانی است، افزود: دشمن با استفاده از ضعف اعتقادی برخی از مسلمانان  توانسته به اختلافات دامن زده و جنایات بزرگی را در منطقه رقم بزند.

 

استاد حوزه علمیه قم  با تأکید بر پرهیز از هرگونه اقدامی که موجب تنش و اختلاف بین مسلمانان شود یاد آورشد: امروز برخی افراد مطالبی را در رسانه ها بیان می کنند که دشمنان اسلام با تقطیع کردن صدا و تصویر به نفع خود، باعث بروز اختلاف و فتنه می شوند.

 

حجت الاسلام دریاباری یادآور شد: در مصالح عامه و امور حکومتی تبعیت از ولایت فقیه بر همه افراد از فقها گرفته تا مردم عامه واجب است و همه مسلمانان باید زیر پرچم ولایت فقیه توطئه های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات