۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۴۰۱۳۵
دبیر ستاد احیای زکات کشور:

منابر و خطابه بهترین رسانه برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای زکات کشور با بیان این که روحانیت نقش بسیار مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه عهده دار است، گفت: منابر و خطابه بهترین رسانه برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی است
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حسین نبی‌ لو، دبیر ستاد احیای زکات کشور امروز در جلسه  ستاد راهبری مراکز نیکوکاری کمیته امداد گیلان با تاکید بر نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ نیکوکاری افزود: رسانه ها باید به طور جدی و مؤثر تری به این امر بپردازند چر اکه هرچه قدر فعالیت‌های مراکز نیکوکاری از طریق رسانه ملی به سمع و نظر مردم برسد مشارکت بیشتر مردم را درباره یاری رساندن به محرومان از طریق این مراکز به خواهد داشت.

 

دبیر ستاد احیای زکات کشور افزود: ارائه صرف خدمات در مراکز نیکوکاری به تنهایی پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی محرومان نیست بلکه مهم تر تقویت مسؤولیت های اجتماعی و جذب مشارکت های عمومی مردم به نفع  اقشار نیازمند است.

 

نبی لو با بیان این که  پرداخت زکات بسیاری از مشکلات اقتصادی را در اقشار نیازمند جامعه برطرف می‌کند و باید در کشور نهادینه شود، گفت: بر اساس روایات اسلامی زکات سبب ریشه‌کنی فقر در جامعه است.

 

وی با بیان این که بیش از 90 درصد جذب زکات در گیلان در خدمت فقرا است و این استان در کمک به نیازمندان استثنا است، اظهار داشت: اولویت نخست زکات، جهیزیه، درمان و تحصیل نیازمندان است.

 

نبی لو با اشاره به این که در صدر اسلام نیز زکات وجود داشته است، بیان داشت: در آن دوران دادن زکات نشانه قبول داشتن و به رسمیت شناختن حکومت اسلامی و ترک آن به عنوان نشانه مخالفت با نظام تلقی می شده است.

 

دبیر ستاد زکات کشور با تاکید بر این که ترویج فرهنگ زکات سبب مقابله با فقر در جامعه اسلامی می شود، گفت: همواره دادن زکات مورد تاکید تعالیم ارزشمند دینی، قرآن کریم و روایات ما بوده که تاکید بسیاری در این راستا صورت گرفته است که باید به آن توجه ویژه و ارزنده ای داشته باشیم.

 

وی با بیان این که انسان باید پرداخت زکات را به عنوان دستور و حکمی الهی اجرایی کند، بیان داشت: در قرآن کریم نسبت به مسأله زکات توجه ویژه ای شده که بیان می دارد امتناع کنندگان از پرداخت زکات در زمره مسلمانان قرار ندارند.

 

دبیر ستاد احیای زکات کشور با بیان این که مبلغان امر زکات باید با بیانی روشن و گویا و البته مؤثر بتوانند مردم را در بحث پرداخت زکات تشویق کنند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تعالیم دین مبین اسلام پرداخت زکات است و اگر به درستی این حکم الهی در جامعه اسلامی اجرا شود، بخش مهمی از مشکلات به ویژه در حوزه اقتصادی برطرف می‌شود.

 

نبی لو گفت: در حوزه فرهنگ‌سازی باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه توانمندی رسانه‌ها و نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی از جمله مساجد و روحانیان استفاده صحیح و کامل  شود.

 

وی با بیان این که روحانیت نقش بسیار مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه عهده دار است، تصریح کرد: منابر و خطابه بهترین رسانه برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات